حسینی خبر داد

استفاده از ابزارهای هنری، فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در مراسم افتتاح رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بر استفاده از ابزارهای هنری، فرهنگی و ورزشی جذاب، هویت آفرین و وفاق بخش در پایگاه‌های اوقات فراغت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ابزارهای هنری، فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم که با حضور مجازی مدیران پایگاه‌های اوقات فراغت سراسر کشور و در پایگاه اوقات فراغت سروش شهر تهران برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف نظام تعلیم‌وتربیت جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن است و فعالیت‌های اوقات فراغت که از سرفصل‌های مهم برنامه درسی آشکار است گامی در جهت جامعه‌پذیری و اجتماعی شدن دانش‌آموزان است.

معاون وزیر با بیان اینکه در عصر جدید به دلیل سبک زندگی، دوران کودکی کوتاه شده است و کودکان کمتر کودکی می‌کنند اظهار کرد: یکی از آفات صنعتی شدن کوتاهی دوران کودکی و طولانی شدن دوران نوجوانی و جوانی نسبت به گذشته است.

وی افزود: بر اساس نتایج پژوهش‌ها بلوغ جنسی دو تا سه سال زودتر آغاز می‌شود و سن ازدواج نیز بالاتر رفته است و این فاصله زیاد موجب طولانی شدن دوران نوجوانی و جوانی شده است. یکی از راه‌های کودکی و نوجوانی کردن استفاده بهینه از اوقات فراغت و تدارک برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی برای این ایام است.

معاون وزیر یکی از چالش‌های جدی جامعه را گسست‌ها و تعارضات نسلی دانست و گفت: گسست بین‌نسلی ممکن است منجر به تعارضات نسلی شود که این هم موجب بحران هویت، بی‌اعتمادی و کاهش سرمایه و سلامت اجتماعی می‌شود و فعالیت‌های ورزشی، علمی و هنری از جمله فعالیت‌های انسجام بخش و هویت آفرین است.

وی افزود: برنامه‌هایی نظیر کتاب‌خوانی خانوادگی و ورزش خانوادگی از جمله برنامه‌های انسجام بخش و هویت آفرین هستند که موجب انسجام بیشتر خانواده‌ها می‌شود و باید در برنامه‌ریزی‌های اوقات فراغت بر این فعالیت‌ها تأکید شود.

معاون وزیر افزود: فعالیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی پایگاه‌های اوقات فراغت در سال جاری با رویکرد مهارت‌آموزی و هر دانش‌آموز یک مهارت و با هدف وفاق آفرینی و انسجام‌بخشی برنامه‌ریزی‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار