تبدیل شهر هیر به قطب گردشگری استان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل اعلام کرد شهر هیر با توسعه زیرساخت‌های گردشگری به یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۹۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل شهر هیر به قطب گردشگری استان اردبیل

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سفر به شهر هیر و بررسی طرح‌های اجرایی این اداره‌کل در شهر هیر گفت: شهر هیر با ایجاد پل معلق تمام شیشه‌ای در حال حاضر در سطح کشور به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری شناخته شده و پس از راه‌اندازی این پل شاهد رونق گردشگری در شهر هیر هستیم.

او افزود: در کنار توسعه بخش گردشگری شهر هیر که در سال‌های اخیر این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان تبدیل کرده است، در بخش میراث‌فرهنگی نیز در این شهرستان اقدامات گسترده‌ای انجام شده است که از جمله آن‌ها ثبت ملی آثار این منطقه بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ثبت ملی آثار منقول را بخشی از اقدامات در شهر هیر عنوان کرد و گفت: تپه کرگان و خانه چنذاب دو اثر شهر هیر است که به ثبت ملی رسیده و در سال ۹۲ برای مرمت خانه چنذاب ۲۰۰ میلیون ریال و در سال ۹۴ نیز ۳۰۰ میلیون ریال توسط این اداره‌کل هزینه شده است.

فلاحی از تهیه پرونده ثبتی برای حمام هیر و ارسال آن به اداره‌کل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد و افزود: این بنا که تا سال ۱۳۸۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت، متعلق به دوره قاجار بوده و بخشی از آن در حال تخریب است که با ثبت ملی این اثر به دنبال احیا و مرمت و حفاظت حمام هیر هستیم.

او از دیگر آثار با ظرفیت ثبت ملی را خانه منسوب به عظمت‌خانم در روستای بقرآباد عنوان کرد و گفت: این اثر نیز در دست بررسی بوده تا با تهیه پرونده نسبت به ثبت ملی آن اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار