آغاز عملیات برفروبی دامنه‌های سبلان در روز‌های گرم تابستان

اردبیل(پانا) - مدیرکل امور عشایری اردبیل اعلام کرد دامنه‌های سبلان با تلاش راهداران استان در روز‌های گرم تابستان برف روبی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات برفروبی دامنه‌های سبلان در روز‌های گرم تابستان

به گزارش اداره کل امور عشایری اردبیل،معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان گفت: از دیروز و در دامنه‌های سبلان با تلاش راهداران عملیات برف‌روبی در مسیر ییلاقات و عشایر کوچ‌رو آغاز شده تا در این روز‌های گرم تابستان در دامنه‌های سبلان برف‌ها از جاده‌ها برداشته شود.

او تصریح کرد: طول راه‌های عشایری استان اردبیل یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که در یک برنامه‌ریزی مناسب تلاش می‌کنیم تا مناطق برف‌گیر و مسدود شده ترددی جامعه عشایری را با تلاش راهداران بازگشایی و تسهیلی را در تردد روزانه آن‌ها به وجود آوریم.

مدیرکل امور عشایری استان گفت: امسال قرار است در ۳۰۰ کیلومتر عملیات مرمت، تسطیح و بهسازی راه‌های عشایری انجام شود که این کار با تأمین اعتبار مناسب در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین و نیر به انجام می‌رسد.

آذری افزود: در اوج گرمای تابستان عملیات برف‌روبی در حالی در این مناطق به ویژه مسیر‌های ترددی عشایر برای سه شهرستان سرعین، مشگین‌شهر و نیر در حال انجام است که با این اقدام در تردد جامعه عشایری به این مناطق دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما سعی کردیم تا در زمان کوچ نیز برای عشایر الزامات بهداشتی را متذکر شده و بیش از ۲۵ هزار ماسک و سایر تجهیزات بهداشتی و ضد عفونی را تهیه کرده و هزاران بطری منابع آب بسته‌بندی را نیز بین آن‌ها توزیع کنیم.

مدیرکل امور عشایری استان اضافه کرد: با اتمام عملیات کوچ، عشایر زحمتکش در دامنه‌های سبلان در حال تولید محصولات متنوعی هستند که انتظار می‌رود امسال با وجود شرایط سخت خشکسالی، تولیدات جامعه عشایری با توجه به تأمین نهاد‌ها وضعیت مطلوبی به خود بگیرد.

آذری بیان کرد: در سال‌های اخیر با تلاش ادارات راه و آب بخش عظیمی از مشکلات جامعه عشایری در این دو حوزه برطرف شده و امسال سعی و تلاشمان بر این است تا مشکلات احتمالی را در تأمین نهاد‌ها و مواد اولیه مورد نیاز برطرف کنیم.

گفتنی است، عشایر استان اردبیل دارای ۴۵ طایفه مستقل در بیش از ۵۱ سامانه و هفت زیست‌بوم زندگی می‌کنند که شش درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، یک‌هزار و ۵۰۰ تن پشم و ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع صنایع دستی تولید می‌کنند که ارزش تولیدات آن‌ها بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار