دبیرکل سازمان ملل متحد: باید دربرابر تهدیدهای جهانی تواضع به‌خرج دهیم

تهران (پانا) - دبیر کل سازمان ملل متحد که برای شرکت در اجلاس شورای اروپا به بروکسل سفر کرده گفت: باید دربرابر حجم وسیعی از تهدیدهای جهانی تواضع به خرج دهیم.

کد مطلب: ۱۱۹۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل سازمان ملل متحد: باید دربرابر تهدیدهای جهانی تواضع به‌خرج دهیم

آنتونیو گوترش در آستانه برگزاری اجلاس شورای اروپا در نشست خبری از پایتخت بلژیک بیان داشت: باید میزان شکنندگی جوامع و سیاره‌مان را درک کنیم. این شکنندگی به گفته او مسائلی چون همه گیری کرونا، تغییرات اقلیمی، فضای مجازی، افزایش نابرابری، از بین رفتن اعتماد در بسیاری از جوامع، اختلافات ژئوپلیتیک و اشاعه تسلیحات اتمی را شامل می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود که این وضعیت اهمیت همکاری‌های بین‌المللی و بهره‌گیری از چندجانبه‌گرایی قوی و یکپارچه را برجسته می‌کند. وی در این زمینه به اهمیت اتحاد و فعال بودن رهبران اروپا اشاره کرد و گفت که اتحادیه اروپا یک شریک راهبردی برای سازمان ملل متحد در تمام زمینه‌ها از حقوق بشر تا صلح و ثبات، بحران اقلیمی و توسعه پایدار بشمار می‌رود.

در این نشست خبری، شارل میشل رئیس شورای اروپا هم ضمن استقبال از حضور گوترش گفت: امروز این فرصت خواهیم داشت تا با دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تقویت همکاری های دو طرف و حل مشکلات جهان تبادل نظر کنیم.

وی عنوان کرد که اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد قوی برای جهان مفید است و دنیا را عادلانه تر محکم‌تر می‌کند.

نشست دو روزه سران ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا عصر امروز (پنجشنبه) در بروکسل آغاز خواهد. گوترش که شش روز پیش با رأی کشورهای عضو مجمع عمومی برای دومین بار به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد انتخاب شد برای شرکت در اجلاس شورای اروپا در بلژیک به سر می‌برد. او تاکنون با شماری از مقام های ارشد اتحادیه اروپا از جمله جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه دیدار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار