حاجی میرزایی در حاشیه هیات دولت پاسخ داد

بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تصمیم کلی ما بر بازگشایی مدارس است، اما کرونا وضعیت پیش بینی نشده‌ای دارد. امیدوارم این مسیر فعلی بیماری مهار بیشتری شود و کنترل دولت بر بیماری بیشتر شود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس در مهرماه 1400 قطعی است؟

محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز درباره بازگشایی مدارس از مهر ماه اظهار کرد: ما عملیات آغاز سال تحصیلی جدید را شروع کردیم و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است. کادر آموزشی برای تمام شهرستان‌ها، مناطق و استان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کمبودهای نیروی انسانی مورد نیاز معین و راه‌های تامین آن هم پیش بینی شده است. افرادی که باید دوره ببینند، تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند. از 3 روز قبل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان بدو ورود ابتدایی که بیش از یک و نیم میلیون نفر هستند را آغاز کردیم؛ در این سنجش بینایی، شنوایی، اختلالات یادگیری، سلامت دهان، دندان و پوست و مو آن‌ها مورد معاینه و بررسی قرار گرفته است.

حاجی میرزایی اضافه کرد در طرح سنجش آن‌هایی که به معاینات پزشکی نیاز دارند به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی خواهند شد. افرادی که لازم است مشاوره‌ای دریافت کنند یا در مدارس خاصی ثبت نام کنند این کار برای آن‌ها انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده مدارس به صورت حضوری باشد. به این علت است که امروز دنیا به این نتیجه رسیده که دور بودن دانش‌آموزان از مدرسه با انواع و اقسام پیامدهای روانی، اجتماعی، آموزشی و عاطفی همراه است، به همین دلیل همه تلاش ما این است که آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری باشد.

حاجی میرزایی اشاره کرد: البته این اقدام پیش نیازهایی دارد که از جمله آن واکسیناسیون معلمان است. بر اساس مذاکره‌ای که ما با وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشته‌ایم، امیدواریم این کار در مردادماه انجام شود و با شروع سال تحصیلی و بعد از ۱۷ ماه دوری دانش‌آموزان از مدرسه مجددا حضور گرم دانش‌آموزان در مدرسه را داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: تصمیم کلی بر بازگشایی است، اما کرونا وضعیت پیش بینی نشده‌ای دارد. امیدوارم این مسیر فعلی بیماری مهار بیشتری شود و کنترل دولت بر بیماری بیشتر شود، اما قطعا در آن شرایط اوضاع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار