محسن بیگی تشریح کرد

جزئیات بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰

معلمان ایرانی تا پایان مرداد ماه واکسن دریافت می‌کنند/برخی از درس‌ها در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه‌ آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد تجربه‌ آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰

برنامه «روزنه» با موضوع بررسی تمهیدات بهداشتی وزارت آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی، در ارتباط تلفنی با محمد محسن‌بیگی از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

محمد محسن‌بیگی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: معلمان باید در نوبت واکسیناسیون عمومی در اولویت قرار بگیرند.

وی با اشاره به این که ما نمی‌توانیم به طور دائمی مدارس را تعطیل کنیم، اظهار داشت: ستاد ملی کرونا واکسیناسیون معلمان را به مرداد ماه 1400 موکول کرده است.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام معلم‌ها و دست‌اندرکاران مدارس (راننده سرویس و غیره) واکسن کرونا دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده‌های واکسیناسیون را بررسی و احصا می‌کند.

محسن‌بیگی تاکید داشت: بازگشایی مدارس از مهرماه سال 1400 در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

ممکن است در سال تحصیلی جدید بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت تعطیل [غیر حضوری] شود

وی با اشاره به این که حدود 100 هزار راننده‌ سرویس در ایران مشغول به کار هستند، عنوان کرد: معلمان دولتی و غیرانتفاعی تا به امروز حدود یک میلیون و 200 هزار نفر برآورد شده‌اند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص شیوه بازگشایی مدارس، توضیح داد: ممکن است در سال تحصیلی جدید بنابر شرایط شیوع ویروس کرونا یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت تعطیل [غیر حضوری] شود.

وی تصریح کرد: برخی از درس‌های مدرسه در سال تحصیلی جدید به طور مطالعه‌ آزاد به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

محمد محسن‌بیگی افزود: بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند، در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند.

وی تاکید کرد: تجربه‌ آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات سال گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا قابل مدیریت هستند.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مردم به اندازه‌ی کافی از خطرات کرونا آگاه هستند، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش سعی دارد با تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» مدارس مختلف با جمعیت‌های گوناگون را در سال تحصیلی جدید مدیریت کند.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی مدارس، بسیاری از مدارس در حوزه بهداشت محیط و ساختارهای فیزیکی تا ابتدای مهرماه مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار