شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و نگارش دوره اول متوسطه تغییر کرد
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر عنوان و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و نگارش دوره اول متوسطه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۹۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش، موضوع « واگذاری اختیار تصویب برخی از مقررات به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش» اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی درباره درس قرائت فارسی و انشاء دوره اول متوسطه با تغییر عنوان و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و انشاء این دوره از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ موافقت کرد.
وی افزود: بر اساس این مصوبه عنوان « قرائت و دستور زبان فارسی» به «فارسی» و نوع ارزشیابی آن از شفاهی به «کتبی - شفاهی» به میزان نمره ۱۰ -۱۰ و عنوان «انشاء» به «نگارش» تغییر یافت.
امانی طهرانی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی دبیران ادبیات فارسی و نگارش تغییر عنوان و شیوه سنجش و ارزشیابی درس قرائت فارسی از شفاهی به «کتبی - شفاهی» بود تا بتوانند همه ساحت های ذوقی و دانشی این درس را مورد سنجش قرار دهند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: از آنجایی که بخش عمده ای از محتوای درس فارسی را درک مطلب، واژگان، دانش های زبانی و ادبی، تاریخ ادبیات و تحلیل متن تشکیل می دهد که صرفاً به شیوه قرائت اجرا نمی شود، لذا در این جلسه پیشنهاد شد عنوان«فارسی» در کارنامه و سرفصل های درسی جایگزین «قرائت فارسی» شود.
ارسال دیدگاه