داورزنی: مراسم اختتامیه لیگ برتر و صد سالگی والیبال همزمان برگزار می شود

تهران (پانا) - داورزنی در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌ها با اشاره به بزرگداشت صد سالگی والیبال در ایران، از برگزاری همزمان این جشن با اختتامیه لیگ برتر سال 99 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
داورزنی:  مراسم اختتامیه لیگ برتر و صد سالگی والیبال همزمان برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل باشگاه‌ها به منظور بررسی نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر مردان در سال 1400 امروز یکشنبه 23 خرداد با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، سید میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران، نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و با حضور مدیران عامل و مربیان باشگاه‌های لیگ برتر در حال برگزاری است.

در این جلسه داورزنی در ابتدا با قدردانی از مدیران عامل و سرمربیان باشگاه‌ها گفت: خروجی لیگ سال گذشته تعداد زیادی بازیکن ارزشمند بود که هم اکنون در تیم ملی خودنمایی می کنند. عصر جدیدی در والیبال ایران رقم خورده است.

داورزنی با تاکید بر برگزاری جلسه اختتامیه لیگ برتر سال 99 هم زمان با تولد 100 سالگی والیبال در ایران افزود: سال گذشته سال خاصی بود. به دلیل وجود شرایط کرونایی مجبور به برگزاری مسابقات لیگ برتر به صورت متمرکز بودیم. خوشبختانه والیبال توانست برنامه‌هایش را عملی کند. همکاری باشگاه‌ها هم باعث شد لیگ در زمان تعیین شده به اتمام برسد. با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی کشور، تصمیم گرفتیم مراسم اختتامیه لیگ با یکصدمین سال والیبال کشور که برنامه آن متعاقبا اعلام می‌شود، به طور همزمان برگزار شود. امسال یکصدمین سال فعالیت والیبال در کشور و تولد 100 سالگی والیبال در ایران است. همه کسانی که در 100 سال گذشته در رشد و توسعه والیبال کشور اثرگذار بودند، در مراسم تولد 100 سالگی والیبال حضور خواهند داشت.

او با بیان این که برای فدراسیون فرقی نمی‌کند لیگ برتر سال 1400 به صورت متمرکز برگزار شود یا خیر اما باید شرایط میزبانی در شرایط کرونایی فراهم باشد گفت: برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها حساسیت بیشتری دارد. امیدواریم شرایط کشور به سمتی برود که وضعیت کرونایی اجازه دهد از وجود تماشاگران استفاده کنیم تا هم میزبان‌ها و هم مردم از برگزاری مسابقات لذت ببرند. قرار است تا پایان شهریور درصد قابل توجهی از مردم واکسینه شوند اما این که بتوانیم مسابقات را با حضور تماشاگران برگزار کنیم یا خیربه مصوبات ستاد کرونا بستگی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین به وجود ویدئو چک، VIS و داشتن تجهیزات مورد نیاز برای میزبانی شهرستان‌ها از مسابقات لیگ برتر تاکید کرد و افزود: وجود این تجهیزات به کاهش حاشیه‌ مسابقات والیبال کمک می‌کند، هم چنین کمک می‌کند تا در شهرهای والیبالی با استفاده از تجهیزات روز میزبانی داشته باشیم.

داورزنی درباره حضور تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020 توکیو بیان کرد: امسال المپیک را در پیش داریم. کارمان سخت است اما امیدواریم و البته امیدوارتر به آینده والیبال کشور. چشم به‌هم بزنیم المپیک 2024 پاریس فرامی‌رسد. بنابراین باید از حالا به دنبال جایگزینی و تربیت بازیکنان جوان و کشف و پرورش استعدادهای جدید باشیم که این‌ها همه از خروجی باشگاه‌ها خواهد بود. فدراسیون وظایف خود را دنبال می‌کند و ماموریت و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. البته نقاط ضعفی داریم که باید برطرف کنیم اما در بحث کشف استعدادها، آینده والیبال به دست باشگاه‌هاست. باید با کمک باشگاه‌ها تراز والیبال کشوررا تا 4 سال آینده حفظ کرده و آن ارتقا دهیم.

او با اشاره به رشد ژاپن در والیبال نکته‌ای را هم متذکر شد: شاهد سرعت رشد مدعیان والیبال در دنیا هستیم. در آسیا ژاپنی‌ها خوب کار کرده‌اند و این نیست که بگوییم که ما پا را از آسیا فراتر گذاشته‌ایم. اگر دیر شروع کنیم، جایگاه خود را از دست می‌دهیم. باید مرتب در حال بهتر شدن وضعیت تیم ملی در سطح بزرگسالان باشیم. پس باید در رده جوانان و نوجوانان تلاش کنیم تا خون تازه به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم. امیدواریم با همکاری باشگاه‌ها، این اتفاق رخ دهد. مدل برنامه‌ریزی ما در لیگ باید به گونه‌ای باشد که به جوانان میدان و فرصتی برای بازی داده شود. هر سال بعد از اتمام لیگ برتر باید تعداد زیادی بازیکن همچون بردیا سعادت، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، شریفی و… از دل باشگاه‌ها بیرون بیایند تا همواره امیدوار به آینده بهتر در والیبال باشیم.

داورزنی ادامه داد: در بعضی از پست‌ها باید جدیت بیشتری به خرج دهیم و با برنامه‌تر کار کنیم تا بازیکنانی در تراز جهانی را به تیم ملی معرفی کنیم. آرزو می‌کنم روند رو به رشد والیبال ایران ادامه پیدا کند تا آلکنو با پیدا کردن 12 بازیکن مدنظرش بتواند با آمادگی کامل در المپیک حضور داشته باشد چون نتیجه المپیک، افتخاری برای ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار