تصویب و ابلاغ سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست

تهران (پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تصویب و ابلاغ سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب و ابلاغ سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست

ژیلا آقایی امروز در مراسم رونمایی از سند برنامه ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست که امروز با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بین دستگاهی در حوزه محیط زیست گفت: ورود محیط زیست به حوزه شورای فرهنگ عمومی در دولت دوازدهم اتفاق افتاده است. تدوین سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست در راستای اصل ۵۰ قانون اساسی و بندهای ۱۲ و ۱۴ سیاست‌های کلی محیط زیست در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و در نهایت با همکاری این شورا و سازمان حفاظت محیط زیست سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست مصوب و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه این سند حاوی هفت راهبرد و ۵۴ اقدام است و هدف‌های مختلفی ازجمله افزایش مشارکت بین بخشی و بین دستگاهی برای ترویج فرهنگ از محیط زیست را دنبال می‌کند، تصریح کرد: درحال‌ حاضر محیط زیست کشور با معضلات متعددی از جمله آب، خاک، هوا، خشکسالی و... روبه‌ رو است و ما نیاز ویژه به هم‌افزایی بین دستگاهی و نگاه مسئولان کشور به حوزه محیط زیست و توسعه پایدار داریم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کارگروه‌های زیرمجموعه سند فرهنگ حفاظت از محیط زیست از ۲۰ دستگاه اثرگذار بر حوزه آموزش و فرهنگ کشور تشکیل شده است که می‌تواند به ما برای رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار