هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار شد

تهران (پانا) - هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی به همت مرکز آموزش هنری این بنیاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی بنیاد رودکی، این بنیاد در راستای رسالت فرهنگی خود و با توجه به خلاء موجود در فضاهای علمی و پژوهشی در رشته رهبری ارکستر این سلسله مسترکلاس‌ها و ورک‌شاپ‌های رهبری ارکستر را با حضور اساتید بین المللی برگزار می‌کند.
برنامه‌ریزی آموزشی صورت گرفته در این دوره‌ها به صورت بلند مدت بوده و در دوره های متفاوتی در طول هر سال و بر اساس استانداردهای بین‌المللی اجرایی خواهند شد. در هفته نخست از چهارمین دوره این ورک شاپ‌ها و مستر کلاس ها تدریس مباحث آنالیز پارتیتور و پارتیتور نوازی روی پیانو، با حضور استاد نصیر حیدریان آغاز شد.
همچنین با توجه به راه‌اندازی ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، جلسات تمرینی و کلاسی استاد نصیر حیدریان با این ارکستر آغاز و در هفته گذشته یک جلسه تمرینی با هر کدام از سکشن های زهی و بادی ارکستر برگزار شده است.
این کلاسها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار وحدت، تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری و... برگزار می شود و در طول کلاسها برحسب نیاز و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت. حضور در این دوره‌ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص‌هایی همچون تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در اولین جلسه حضور، آزمون های لازم توسط استاد اخذ خواهد شد. شایان ذکر است پیش نیاز شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است.
در هفته‌ی پیش رو نیز کلاس‌های آنالیز پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، تکنیک و اصول رهبری و رهبری ارکستر خصوصی برای هنرجویان سطوح یک، دو و سه برگزار خواهد شد.
متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره‌ها، به صورت حضوری به مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به نشانی خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت مراجعه و یا با شماره های ۶۶۷۴۳۳۵۸-۶۶۷۴۳۳۵۹_۶۶۷۴۳۳۶۱ تماس بگیرند.
انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار