توضیح حدادعادل درباره حضور «نرجس سلیمانی» در لیست شورای شهر تهران نیروهای انقلاب

تهران (پانا) - حدادعادل درباره حضور «نرجس سلیمانی» در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات شورای شهر اسلامی شهر تهران توضیحاتی ارایه داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
توضیح حدادعادل درباره حضور «نرجس سلیمانی» در لیست شورای شهر تهران نیروهای انقلاب

نشست خبری شورای ائتلاف ظهر امروز با حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس شورا و پرویز سروری و مهدی چمران از اعضای لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر تهران، در مرکز همایش‌های صدرا برگزار شد. غلامعلی حداد عادل در این نشست گفت: شورای ائتلاف تجربه‌ای است برآمده از ۴۲ سال کار سیاسی و انتخاباتی و خصوصا در دهه اخیر تجربه‌ای است که ابتدا به صورت جبهه مردی نیروهای امقلاب، جمنا، اعلام فعالیت کرد که در ادامه تکامل پیدا کرد و به شورای ائتلاف تبدیل شد.

وی ادامه داد: این شورا در انتخابات اسفند ۹۸ توانست مجلس انقلابی را تشکیل دهد و امروز هم امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ عمل کنیم.

حدادعادل اضافه کرد: جامعه ما در یک نقطه عطف است و عموم مردم از تجربه تلخ ۸ سال گذشته خواهان تغییر هستند و این معنا در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی هم دیده می‌شود. حتی کسانی که به جریان فعلی تعلق دارند و خودشان مسوول بوده‌اند، خودشان هم اعلام برائت می‌کنند. امیدواریم جمعه ۲۸ خرداد آغاز روزی نو در اداره کشور در عرصه ریاست‌جمهوری باشد و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا.

وی گفت: شورای ائتلاف در انتخابات مجلس و انتخابات شوراها بنا دارد فهرستی را که عرضه می‌کند حاصل اتاق‌های در بسته نباشد. این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ بوده است. امروز باید روش‌هایی جدید اتخاذ شود. بنابراین ما در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم وقتی افرادی را به مردم معرفی می‌کنیم نظر مردم را هم در معرفی آن افراد نیز کسب کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: ۳۱۳ نفر را به معرض رای بیش از 50 هزار نفر از مردم تهران گذاشتیم و از این رای‌گیری ۸۴ نفر را انتخاب کردیم، مصاحبه کردیم. نهایتا ۲۷ تا ۲۸ نفر را نهایی کردیم و در پایان ۲۱ نفر با رای هیات انتخاب مرکب از اعضای اصلی شورای ائتلاف را انتخاب کردیم.

حدادعادل افزود: از این ۲۱ نفر، ۹۵ درصد سابقه کار اجرایی دارند، ۵۰ درصد تحصیلات فنی مهندسی دارند، ۵۰ درصد تحصیلات علوم انسانی و ۶۵ درصد دارای درجه دکتری و ۳۵ درصد کارشناسی دارند. همچنین ۶۵ درصد زیر ۴۰ سال سن دارند. ۵۵ درصد سابقه مدیریت شهری دارند. ۳ نفر سابقه عضویت در شورای شهر تهران و یک نفر معاون شهردار بوده است. یک نفر سابقه نمایندگی مجلس دارد. ۴ نفر از بانوان در این لیست هستند. ۱۰ نفر نیز به خانواده معظم شهدا تعلق دارند.

وی ضمن معرفی نامزدهای این شورا در انتخابات گفت: نامزد ما در انتخابات ریاست‌جمهوری، آقای سیدابراهیم رئیسی است. در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان نظر ما همان نظر جامعه مدرسین است و از آقایان اعرافی، سعدی و مومن حمایت خواهیم کرد. در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس آقای اسماعیل کوثری را به مردم معرفی می‌کنیم.

حداد عادل افزود: برای ما مشارکت در انتخابات به اندازه رای‌آوری نامزدهای خودمان اهمیت دارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره حضور نرجس سلیمانی فرزند شهید سلیمانی در لیست شورای شهر شورای ائتلاف و انتقادها در این باره گفت: نرجس سلیمانی خودشان مستقلاً برای نامزدی شورای شهر تهران تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان اطلاعی داشتیم و نه درخواستی از ایشان کرده بودیم. ما هم چند روز پیش مطلع شدیم که ایشان ثبت‌نام کرده‌اند. درک ایشان از بینش و وصیتنامه پدرشان این بوده که خانواده ایشان از حضور در فعالیت‌های اجتماعی منعی نشده‌اند. خانم سلیمانی تصمیم داشتند منفرد در انتخابات شرکت کنند و ما هم احتمال دادیم به صورت مستقل، ایشان موفق نشوند. ما گفتیم اگر رای نیاورند، دشمنان انقلاب در داخل و خارج کشور، به صورت دیگری ممکن است تفسیر کنند و بگویند مردم ایران از ارزش‌های شهیدسلیمانی فاصله گرفته‌اند. با چنین احساسی و احتمالی تصمیم گرفتیم ظرفیت خود را در اختیار ایشان قرار دهیم. ایشان هم پذیرفتند. خودمان ابتدا پیشنهاد انصراف دادیم ولی ایشان قبول نکردند و تصمیم قاطع گرفته بودند. ما به حضور ایشان در لیست خود افتخار می‌کنیم.

غلامعلی حدادعادل در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات خبرنگاران به مناظرات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: مردم ما توجه کرده‌اند که عملیات روانی و بداخلاقی که در دو انتخابات قبل صورت گرفت، چه نتایج بدی داشت، بنابراین در این مناظرات هم تخریب‌ها و توهین‌ها نتیجه‌ای نداشت.

وی درباره اختلافات با شورای وحدت نیز گفت: نظر ما این بود که همانطور که در انتخابات اخیر مجلس یک فهرست داده شد، برای این انتخابات هم یک فهرست داده شود. برای وحدت تلاش کردیم اما متاسفانه بیش از یک فهرست برای شورای شهر تهران ارائه شد.

ما همیشه به آزادی بیان و آزادی رسانه اعتقاد داشته‌ایم

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره تغییر رویکرد و نگاه اصولگرایان در ایام انتخابات درباره آزادی بیان و فیلترینگ و آزادی رسانه‌ها، گفت: ممکن است به اقتضای انتخابات، برخی لحن خود را تغییر دهند. ما همواره به آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون معتقد بوده‌ایم و نامزدها هم همین را بیان کردند.

وی تاکید کرد: ما متأسفیم که با شورای وحدت به یک لیست واحد برای انتخابات شورای شهر تهران نرسیدیم. اختلافات ما در روش بود.

نامزدها از عناوین پوششی نترسند و تصمیم بگیرند، روزه شک‌دار نگیریم/ مصلحت این است که نامزدها به نفع نامزد اصلی کناره‌گیری کنند

حدادعادل درباره عدم کناره‌گیری نامزدهای اصولگرایان به نفع آقای رییسی اظهار کرد: انتظار مردم این است که نامزدهای جبهه انقلاب طوری تصمیم بگیرند که منجر به موفقیت این جبهه شود. ما رایزنی مقدماتی داشته‌ایم و مایل بودیم که رایزنی‌های جدی را به بعد از مناظره سوم و نظرسنجی‌ها، موکول کنیم و اگر نامزدی قصدش پیروزی جبهه انقلاب است باید خودش بداند ماندن یا کناره‌گیری کدام به نفع است. نامزدها از عنوان‌های پوششی و ... نترسند و تصمیم لازم را بگیرند. این تصمیم خطیری است که در روزهای آینده نامزدها باید بگیرند. مصلحت دید من آن است که یاران همه کار بگذارند و خم طره یاری گیرند.

نرجس سلیمانی سابقه اجرایی ندارد ولی بزرگ شدن در مکتب شهیدسلیمانی کمتر از حداقل دو سال کار اجرایی و مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی نیست

وی درباره سوابق نرجس سلیمانی گفت: ایشان سابقه کار اجرایی نداشته‌اند ولی اینطور نیست که توانایی کار اجرایی را نداشته باشند. رشته ایشان حقوق و علوم سیاسی است. ایشان در مکتب شهیدسلیمانی بزرگ شده‌اند و این کمتر از حداقل دو سال سابقه مدیریت در یک دستگاه اجرایی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: این محتمل است که اگر حضور همه به نامزد اصلی و رای او آسیبی نرساند، عیبی ندارد باشند. اما نباید روزه شک‌دار بگیریم. نباید تفرقه باشد.

وی درباره شهردار آینده تهران نیز گفت: گمانه‌زنی درباره شهردار آینده یک نمایش انتخاباتی است. شهردار را اعضای شورای شهر تهران انتخاب خواهند کرد. شورای ما باید باکیفیت تشکیل شود و در آن شورا در بین افرادی که فعلا مطرح هستند و افرادی که ممکن است بعداً مطرح شوند، تصمیم خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار