همتی: باید از انسداد داخلی و انزوای خارجی رها شویم

تهران (پانا) - عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد خروج از انسداد داخلی و انزوای خارجی مهمترین راهبرد برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
همتی: باید از انسداد داخلی و انزوای خارجی رها شویم

عبدالناصرهمتی در گفت‌وگوی ویژه تبلیغات انتخاباتی با مردم استان همدان که از شبکه استانی پخش شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور به اقدامات اصلاحی نیاز دارد زیرا طبق نظرسنجی و برآوردهای انجام شده بیش از ۷۰ درصد مردم، دغدغه مسائل معیشتی و اقتصادی دارند و از این رو دولت آینده نمی‌تواند دولت غیر اقتصادی باشد و یا بینش اقتصادی نداشته باشد. در دولت آینده باید اشتباهات گذشته با شتاب جبران شود و ریل اقتصاد تغییر یابد چرا که در سالهای قبل این روند مطلوب نبوده و نیاز به بازنگری دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رشد سه درصدی اقتصاد کشور در شان مردم ایران نیست، افزود: هم اکنون شاهد کاهش تولیدات، ضعف سرمایه گذاری و افت قدرت خرید مردم هستیم.

او خاطرنشان کرد: تورم مزمن ساختاری که در سه دهه گذشته به طور متوسط ۲۰ درصد بود و اخیرا به دلیل فشار ناشی از تحریمهای ظالمانه آمریکا افزایش یافته باید کنترل شود وگرنه سفره مردم کوچکتر و در عوض سفره ۲ درصد مردم همچنان بزرگتر می شود.

همتی گفت: اختیارت بانک مرکزی در این زمینه محدود و در حد یک سازمان است و به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات اقتصادی باشد بلکه نیاز به حضور مجموعه‌ای قوی در کنار خود دارد. تحریمهای ظالمانه تمام درامدهای دولت، روابط اقتصادی و بانکی کشور را مختل کرده و لازم است از این انسداد داخلی و انزوای خارجی رها شویم.

وی جایگزینی تعامل بر تقابل به ویژه در روابط خارجی را ضروری دانست و گفت: ارتباط ما با کشورهای خارجی بهینه نیست و ما دولت آینده را بر پایه های تعامل استوار خواهیم کرد تا در توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی موفق شویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تشریح اولویتهای ۱۵گانه اقتصادی خود برای مدیریت کشور اشاره کرد و افزود: افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم، بهبود معیشت مردم و کاهش مالیات بر تولید در راس این امور قرار دارد.

همتی به مردم وعده داد در چهار سال عمر دولت سیزدهم رشد اقتصادی را حداقل به ۵ درصد می رساند و نرخ تورم را بین ۸ تا ۱۲ کنترل می کند و چنانچه تحریمها به طور کامل حذف شود و فاینانس خارجی وارد کشور شود بی تردید اوضاع اقتصادی بهتر نیز خواهد شد.

او تاکید کرد: دولت آتی باید دولت کالای عمومی باشد و در بخش توسعه زیرساخت های مورد نیاز فعالیت داشته باشد و از دخالت در جزئیات اقتصاد و قیمت گذاری پرهیز کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های اجتماعی پرداخت و از نقش پر رنگ جوانان و زنان در کابینه و بدنه دولت آینده خبر داد و گفت: ۵۰ درصد اعضای کابینه دولت آتی از بین زنان و جوانان خواهند بود و ۳۰ درصد مشاغل دولتی و غیر دولتی را به بانوان اختصاص می باید.

همتی تاکید کرد: باید انگیزه جوانان را برای کار و تلاش افزایش بدهیم تا بتوانند با آرامش در داخل کشور زندگی کنند و در اندیشه مهاجرت به خارج نباشند حتی زمینه را برای بازگشت مهاجران باید فراهم کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر کشور علاوه بر مشکلات اقتصادی با مسائل اجتماعی نیز دست و پنجه نرم می کند به طوری که اعتماد بین اقشار مختلف مردم با هم، با دولت و حاکمیت ضعیف شده و این سرمایه اجتماعی لطمه خورده باید به سرعت ترمیم شود.

توسعه بخش خدمات علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی از برنامه های دیگری بود که همتی به مردم ایران نوید داد و گفت: این بخش که ۵۵ درصد ارزش افزوده به دنبال دارد در دولت بعدی مورد توجه ویژه قرار می گیرد تا بستری برای اشتغال جوانان باشد.

وی تصریح کرد: اگر چه کرونا آسیب بسیاری به بخش خدمات وارد کرده اما در بطن این شرایط ناخوشایند کسب و کارهای اینترنی و استارت آپها رشد کردند و در عرصه تجارت دچار دگرگونی شدیم.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های سیاسی مردم کشور اشاره کرد و افزود: مردم ما بسیار هوشیار و از لحاظ سیاسی دارای بینش و قدرت تحلیل بالا هستند و ما نیز به این نگرش در بین تمام اقوام و اقلیتها با هر زبان و گویشی احترام می گذاریم.

وی یکپارچگی اقوام مختلف در داخل کشور را بسیار ضروری دانست و گفت: به ترویج این همبستگی و وحدت معتقدم زیرا ایجاد نگرانی و جدایی بین مردم نتیجه ای جز کاهش قدرت ملی ایران نخواهد داشت.

همتی خواهان مشارکت مردم در حماسه ۲۸ خرداد شد و گفت: مردم در سه سال گذشته تحت فشار اقتصادی بودند اما از دفاع کشور کوتاه نیامدند و انتظار داریم در روز انتخابات هم حضور حداکثری داشته باشند.

او تاکید کرد: رقبای من دیگر نامزدها نیستند بلکه قهر مردم از صندوق رای بزرگترین رقیب من محسوب می شود اما می دانم که مردم تصمیم اشتباه نمی گیرند و یکبار دیگر موجب تقویت استقلال کشور می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار