مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

400 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان آموزش و پرورش سمنان جذب شد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره کل 400 میلیارد ریال اعتباز جذب شده و خوشبختانه به این اداره کل اختصاص یافته است. او ادامه داد این اعتبار به صورت نقدی به آموزش و پرورش استان سمنان پرداخت شد و ساختمان در حال ساخت این اداره کل به زودی پس از وقفه 10 ساله، تا تیرماه و یا نهایتاً تا مرداد سال جاری در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر، نشان از توجه دولت تدبیر و امید به این بخش است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
400 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان آموزش و پرورش سمنان جذب شد

محمد دستورانی، در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش به میزبانی استانداری با بیان اینکه در هفته اول اسفند ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل شد، اولین تدریس در فضای مجازی توسط یک مربی پیش دبستانی از استان سمنان آغاز شد، بیان کرد: بر مبنای راهبردهای تعیین شده، آموزش و پرورش در فضای مجازی ادامه یافت و آزمایشگاه‌ها و سایر رویه‌های تجربی و تحصیلی در استان به خوبی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد اولیا و دانش آموزان استان سمنان از آموزش و پرورش به صورت مجازی اعلام رضایت دارند، افزود: با همراهی بخش‌های مختلف تلاش کرد با تهیه تبلت و تجهیز هنرستان‌ها در سراسر استان تعلیم و تربیت متوقف نشود. در زمینه میزان دسترسی به آموزش نیز باید گفت خوشبختانه ۹۰ درصد دانش آموزان از طریق سامانه شاد در مدار تعلیم و تربیت قرار گرفتند و ۱۰ درصد دیگر با بسته‌های آموزشی و حضور معلمان در مدارس برای تحصیل دانش آموزان به صورت تک یا چند نفری و بهره‌گیری از ظرفیت دانش معلمان تلاش شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، باعنوان این مطلب که براساس راهبرد تعیین شده، تسهیل آموزش به دانش‌آموزان در شرایط فعلی شیوع کرونا همواره مورد توجه بوده و تلاش شد چراغ آموزش در تمام پایه‌ها در استان سمنان روشن بماند، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان استان سمنان به شبکه شاد و ۱۰ درصد دیگر با استفاده از ظرفیت دانشجومعلم در قالب تیم جهادی و پخش درسنامه از آموزش ها بهره‌مند شدند.

دستورانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده فضای نشاط و تحرک را در مدارس افزایش خواهیم داد و تحقق این راهبرد نیاز به تامین اعتبار برای فراهم کردن تجهیزات ورزشی و برگزاری اردو دارد، گفت: از هم اکنون و از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پروژه مهر آغاز شده و همانند سنوات گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و قرار است مدارسی که ۲۰ ماه تعطیل بودند را آراسته کنیم و برای آماده سازی تأمین بودجه برای تعمیرات و آماده سازی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم هم از منابع ملی و هم منابع استانی برای آماده سازی مدارسی که به دلیل کرونا تعطیل شد، استفاده کرده تا به شرایط قبل کرونا برگردد، افزود: در سال تحصیلی آینده برای ایجاد نشاط، تحرک، تنفس و شادابی دانش آموزان با اجرای طرح‌های ورزشی و اردوهای تحصیلی تلاش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: اقدامات در ترمیم حقوق فرهنگیان، جبران عقب‌ماندگی، رتبه‌بندی معلمان در ۲ مرحله و مرحله سوم رتبه‌بندی که در مجلس منتظر تصویب نهایی است، از جمله اقدامات ارزشمند در دولت تدبیر و امید است.

محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل های دانش آموزی دیدار و گفت وگو کرد و سپس با شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل، معاونان و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان نیز نشست داشت.

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه ساز استان، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار