نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت توجه به حفظ و تکمیل دانشگاه فرهنگیان استان سمنان

سمنان (پانا) - نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای کاسلامی، با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع مورد نظر در سمنان، دانشگاه فرهنگیان است، بیان کرد این زیرساخت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و می‌تواند زمینه ورود و جذب معلم را فراهم کند، اما اکنون جای گلایه وجود دارد چرا میزان جذب و رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به حفظ و تکمیل دانشگاه فرهنگیان استان سمنان

عباس گلرو ، روز پنجشنبه در نشست همزمان شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن یادگار امام(ره) استانداری، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مجاور در حال رشد است، اما در سمنان این طرح متوقف شده است، گفت: تفاهم نامه‌ای برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان که زمین وسیعی نیز برای آن در نظر گرفته شده بود، منعقد شد اما این موضوع نیاز به دستور وزیر دارد.

وی با عنوان این مطلب که دانشگاه فرهنگیان سمنان به عنوان یک مطالبه مردمی حفظ و مشکلات آن رفع شود، افزود: دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان دارای دو ساختمان عاریتی برای خواهران و برادران دارد که خالی از اعضای آموزش و پرورش است، در بازدیدهای صورت گرفته نمایان است که این ساختمان وضعیت خوبی ندارد و از نظر عمرانی بسیار ضعیف ساخته شده و در آن کاهش جذب دانشجو به صورت روزانه از هشت رشته دانشگاهی به یک رشته مشهود است.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما در دانشگاه فرهنگیان توانستیم یک رشته را به چهار رشته ارتقا بدهیم، بیان کرد: جذب دانشجو در این دانشگاه با افزایش روبرو شد و برای تحول در ساختمان دانشگاه، درخواست بودجه را به نهاد ریاست جمهوری داده‌ایم.

گلرو با عنوان این مطلب که دانشگاه فرهنگیان سمنان نیازمند اعتبارات است، گفت: برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در سمنان ۶۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده و درخواست ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به ریاست جمهوری برای اجرای این طرح ارائه شد. مرکز رشد مهدی‌شهر، کارخانه نوآوری و دانشگاه فرهنگیان زیرساخت‌های خوب رشد هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه در نیروی انسانی آموزش و پرورش مهم است و اگر نباشد سال‌ها می‌گذرد و هیچ تحولی نه در فرهنگ عمومی و نه در جامعه اتفاق نخواهد افتاد، ابراز کرد: جامعه ما به لحاظ فرهنگی مشکلات عدیده‌ای دارد.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مجلس تمرکز بر فرهنگ و پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است فرهنگ ما تصحیح شود؟ وجود داشته است، افزود: فرهنگ زمانی اصلاح می‌شود که آموزش و پرورش اصلاح شود اما آموزش و پرورش چه زمانی اصلاح خواهد شد؟ زمانی که حاکمان و سیستم و خصوصاً دولت بداند که آینده، صرفاً ساختن و تولید فارغ التحصیل نیست و شرایط اینگونه درست نخواهد شد.

گلرو خاطرنشان کرد: افزود: با کمبود نیروی آموزشی و پرورش در بخش اداری نیز مواجه هستیم در نتیجه عدم جذب نیروهای بومی در شهرستان، عدم اعمال مدرک دوم برای کارکنان اداری که انگیزه کاری شان‌ را کاهش داده، مشکلات خرید خدمات که حقوق به موقع دریافت نمی‌کنند و … در زمره مشکلات فرهنگیان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ مدرسه ۲ نوبته در استان سمنان وجود دارد و در شرایط موجود در فروش اموال مازاد باید دقت شود و براساس آمایش این اقدامات انجام شود.

عضو خانه ملت با بیان اینکه چرا خرید خدمتی‌ها باید با واسطه حقوق خودشان را دریافت و بعضاً این حقوق‌ها تا پنج ماه به تعویق بیفتد، ابراز کرد: خرید خدماتی‌های آموزش و پرورش در زمره ضعیف‌ترین اقشار جامعه فرهنگی هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند، بنابراین باید به وضعیت آنان رسیدگی کرد.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش تعامل بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و مجلس هم پای کار این وزارتخانه ایستاده است، تاکید کرد: اصلاح بودجه ۱۴۰۰، توسعه اعتبار و افزایش بودجه با توجه به تورم حاکم بر کشور در زمره اقداماتی است که در تعامل بین دولت و مجلس در بخش آموزش و پرورش اتفاق افتاده است.

گلرو با بیان اینکه در سمنان دو موضوع مورد توجه قرار دارد که نخست، موضوعات ساختاری و فیزیکی، سیستم عقلانیت در جامعه است، بیان کرد: در هر روستا، منطقه و شهر مشاهده می‌شود، دست کم یک ساختمان از آموزش و پرورش متروکه شده است و از طرفی اعلام می‌کنند که اموال مازاد باید به فروش رسیده و به خزانه دولت واریز شود حال آنکه ساختمان اداره کل آموزش و پرورش هنوز کامل نیست.

وی با بیان اینکه در مرکز استان سمنان اردوگاه و خوابگاه دانش آموزی نداریم، گفت: باید مازاد اموال را فروخت و نیازمندی‌های حوزه آموزش و پرورش را تأمین کرد و سپس به ساختمان سازی جدید روی آورد امروز حتی پیشنهاد فروش چند ساختمان آموزش و پرورش در بهترین نقاط شهر داده می‌شود تا هزینه آن به خزانه فرستاده شود اما اجازه این امر را نمی‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش، بعد از ظهر امروز پنجشنبه با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل های دانش آموزی دیدار و گفت وگو می کند و سپس با شرکت در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل، معاونان و روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان نیز نشست خواهد داشت.

افتتاح دبیرستان کاردانش شهید چمران و همچنین دیدار با جمعی از خیران مدرسه ساز استان ، آخرین برنامه‌ سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان سمنان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار