رعایت اخلاق اسلامی و اجرای قانون لازمه رقابت‌های سالم و بانشاط انتخاباتی است

کاشمر(پانا)- جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان خلیل آباد به ریاست فرماندار و با حضور رئیس دستگاه قضا و معاونت فرمانداری در شهرستان در محل دفتر فرماندار خلیل آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رعایت اخلاق اسلامی و اجرای قانون لازمه رقابت‌های سالم و بانشاط انتخاباتی است

ابراهیم قاسم پور، فرماندار شهرستان خلیل آباد با اشاره به برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در شهرستان اظهار کرد: بی‌طرفی، اجرای مر قانون و صیانت از آرای مردم کار مجریان و ناظران انتخابات است، بنابراین وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم که با تمام وجود و توان از رای و نظر مردم و حقوق نامزدها صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات برای تحقق این مهم در شهرستان خلیل‌آباد انجام شده است افزود: نامزدها و طرفداران آنان باید به قانون انتخابات و اخلاق اسلامی پایبند باشند و از تخریب دیگران و طرح مطالب اختلاف برانگیز و دادن وعده های غیر اجرایی پرهیز کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامت اجتماعی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و نیز نامزدهای انتخابات و طرفدارانشان باید فعالیت‌های انتخاباتی از جمله تجمعات و مراسم سخنرانی در چهارچوب دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد باشد.

فرماندار خلیل آباد، در ادامه جلسه با اشاره به برخی موارد تخلف در بحث تبلیغات داوطلبان انتخابات افزود: استفاده از امکانات دولتی و عمومی به نفع یا علیه داوطلبان در انتخابات ممنوع است و حضور اعضای هیئت اجرایی و نظارت در مقابل ستاد ها باید رعایت شود.

قاسم پور، از اعلام لیست افراد ونامزدهای انتخابات شورهای اسلامی در شهر خلیل آباد و کندر خبر داد و اعلام کرد: در شهر خلیل آباد تعداد 15 نفر و در شهر کندر 6 نفر به رقابت انتخاباتی خواهند پرداخت.

وی در خصوص حضور نمایندگان نامزدها در محل شعبات اخذ رای اظهار کرد: در شهر خلیل آباد در هر5 شعبه یک نفر از نمایندگان هر نامزد و در شهر کندر نیز یک نفر در هر یک از شعبه‌ها می‌توانند حضور داشته باشند، بر این اساس این مهم مورد تاکید است که تا سه روز مانده به برگزاری انتخابات نامزدها نمایندگان خود را کتباً به فرمانداری و بخشداری ها معرفی کنند.

در ادامه رئیس هیئت اجرایی شهرستان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورهای شهر و روستا وپنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در شهرستان خلیل آباد، اظهار کرد: برنامه‌ های نامزدها در فضای مجازی باید همراه با بیان مشکلات و راهکار باشد، بنابراین از وعده های طولانی و غیر عملی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تمامی فرآیند انتخابات در شهرستان جز فرآیند اخذ رای الکترونیکی خواهد بود، از تمهیدات شهرداری برای کمک به تبلیغات نامزدها در سطح دو شهر خلیل‌آباد و کندر نیز خبر داد.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار