حسن اشجاری در گفت‌وگو با پانا

برد مقابل بحرین جواب قاطع به ظلم‌ها علیه فوتبال ایران بود

یادمان نرفته بود که آنها به سرود ما بی احترامی کردند / نباید در باد پیروزی مقابل بحرین بخوابیم/ با نتیجه‌‌ای که مقابل بحرین گرفتیم عراقی‌ها از ما می‌ترسند

تهران (پانا) - مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران  معتقد است پیروزی مقابل بحرین پاسخی به بی احترامی‌ها علیه فوتبال ایران بوده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برد مقابل بحرین جواب قاطع به ظلم‌ها علیه فوتبال ایران بود

حسن اشجاری در گفت‌وگو با پانا درباره برتری قاطع تیم ملی ایران مقابل بحرین در انتخابی جام جهانی 2022 اظهار داشت: « پیش‌بینی می‌شد تیم بحرین به دلیل امتیازات بیشتری که نسبت به ایران داشت، بازی بسته و تدافعی انجام دهد. آنها در دیدار با ما سعی کردند با 8 و در برخی صحنه‌ها حتی با 10 نفر دفاع کنند. این بازی بسته آنها باعث شد تا تیم ما نتواند ازعمق حرکت کند. به همین دلیل بازیکنان ما سعی کردند از کناره ها حمله کنند. »

وی ادامه داد: « خدا را شکر ترکیب تیم ملی نسبت به بازی اول تغییر کرده بود و وحید امیری همان طور که پیش‌بینی می‌شد، یک خط جلوتر به عنوان وینگر چپ بازی کرد. منهای 20 دقیقه ی ابتدایی که اصلا خوب نبودیم و برای رسیدن به دروازه حریف، عجله داشتیم، در بقیه دقایق خیلی مسلط و سرتر از حریف ظاهر شدیم. »

اشجاری در واکنش به تغییر محسوس عملکرد تیم ملی در نیمه دوم دیدار با بحرین گفت: « در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم، خیلی خوب و روان تر بازی کردیم. تمرکز تیم ما فقط روی حمله و رسیدن به گل بود. در بهترین موقع توانستیم به گل برسیم. درست زمانی که تمرکز تیم بحرین برای بستن فضاهای کنار بود، تیم ما با یک حرکت خوب به سمت عمق از سوی وحید امیری و در ادامه حرکت خوب طارمی و سردار آزمون توانست به گل برسد. این گل فضا را تغییر داد. چون تیم حریف نمی توانست دفاع محض کند. آنها مجبور شدند برای جبران گل جلو بکشند.»

وی ادامه داد: « در واقع گل به موقع ایران، تمام نقشه‌های حریف را به هم ریخت و به نوعی شوکه شدند. دیدید که اصلا نتوانستند حتی موقعیت خطرناکی هم ایجاد کنند. این نشان می‌دهد که فقط برای گرفتن یک مساوی آمده بودند. فراموش نکنیم که تیم ما خیلی منطقی بازی کرد و به یک گل بسنده نکرد. با بازیکنان سرعتی و تکنیکی که داشتیم، از جلو کشیدن تیم حریف نهایت استفاده را کردیم و به گل‌های بعدی رسیدیم. »

کارشناس فوتبال ایران افزود: « شرایطی که تیم ملی در آن گرفتار شده بود به نوعی بازیکنان و کادر فنی تحت فشار بودند. نتایج دور رفت رقابت‌ها طوری بود که باید بحرین را می‌بردیم. وقتی میزبانی هم از دست رفت، شاید امیدها به این دلیل بود که کم شد. البته ایرانی‌ها همیشه در شرایط سخت واکنش عالی دارند. فوتبال ما همیشه با حریف‌های به ظاهر آسان خیلی جدی بازی نمی‌کند و شرایطش پیچیده می شود. خدا را شکر که با این برد جواب قاطعانه‌ای به ظلم‌ها و حق خوری‌هایی که در حق فوتبال ملی ما شد، به بحرینی ها دادیم. یادمان نرفته بود که این تیم در بازی رفت چه کارهایی که برای بردن بازی نکرد. آنها به سرود ملی ما بی احترامی کرده بودند و این برد قاطعانه آن هم برای اولین بار در خاک حریف، واقعا چسبید. »

حسن اشجاری درباره بازی با عراق که سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: « مهمترین مسئله‌ای که نباید فراموش شود، این است که نباید در باد این برد بخوابیم. شکست دادن بحرین درست است که خیلی مهم و حیاتی بود اما تنها 50 درصد کار بود و برای صعود حتما باید عراق را ببریم. همیشه تیم عراق در هر شرایطی که بوده، مقابل ما بازی پایاپای و نزدیکی انجام داده است. به یاد نداریم مقابل این تیم برد پرگل آورده باشیم. آنها تیمی فیزیکی، سرعتی و جوان دارند که خیلی خطرناک هستند. همیشه بازی های عراق و ایران از حساسیت خاصی برخوردار بوده و اصلا قابل پیش بینی نیست. یقین بدانید این تیم به مراتب از بحرین قدرتمندتر است. چون این تیم تنها در فاز دفاعی تمرکز ندارد و بازیکنان خط هافبک و حمله خیلی خوبی دارند. شناخت آنها از فوتبال ما خیلی خوب است و با کمترین اشتباه باید مقابل آنها قرار بگیریم. مدافعان ما در این دیدار کار سختی در پیش دارند و نباید اشتباهی مرتکب شویم. »

وی ادامه داد: « بعید می‌دانم ترکیب ما مقابل عراق زیاد تغییری کند. درست است که وحید امیری یکی از تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی را در اختیار نداریم اما شک نکنید این قدر بازیکن خوب داریم که جای خالی او احساس نشود. ما باید با حواس بسیار جمع و هوشمندانه با عراق بازی کنیم. این دیدار این قدر حساس و حیاتی است که ممکن است موقعیت های کمی نصیب ما شود. باید از تک فرصت‌ها بهترین استفاده را بکنیم. یکی از نکاتی که می‌توان در بازی با عراق به آن تکیه کرد، هماهنگی بی نظیر طارمی با سردار آزمون است. این دو بازیکن واقعا بدون نگاه، می‌دانند که چطور باید همدیگر را در موقعیت گل قرار دهند. این هماهنگی مقابل عراق خیلی به کمک ما خواهد آمد. امیدوارم این دو بازیکن در فرم خیلی خوبی باشند. آنها در بازی با هنگ کنگ آن طور که باید روی فرم نبودند، اما در بازی با بحرین که نیاز داشتیم به خوبی توانایی خودشان را نشان دادند. »

مدافع چپ پای اسبق تیم ملی و سرمربی کنونی تیم شهرداری بندرعباس در پایان گفت: « بدون شک ما نباید اجازه دهیم کار به اما و اگر برسد. تیم ملی ما توانایی شکست عراق را هم دارد. باید از این تیم هم زهر چشم بگیریم. با شکست این تیم بدون توجه به دیگر نتایج، صدرنشین می شویم و به عنوان تیم اول از گروه صعود خواهیم کرد. البته با نتایجی که در دیگر گروه‌ها رقم خورده، شاید تیم دوم گروه ما نیزصعود کند. اما نباید به این مسائل نگاه کنیم. یقین بدانید با نتیجه ای که مقابل بحرین گرفتیم، عراقی ها از ما می ترسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار