نخستین جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» در قم برگزار می‌شود

قم(پانا)- مدیر خانه مطبوعات قم از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» با هدف ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره رسانه‌ای «ایران مقتدر» در قم برگزار می‌شود

«محمدحسین همتی‌‌نژاد» مدیر خانه مطبوعات قم در نشست خبری فراخوان اولین جشنواره رسانه‌ای ایران مقتدر که امروز در محل خانه برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد بستری مناسب جهت برگزاری باشکوه، پرشور و شعورتر سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار سطح خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، مطبوعات محلی و نمایندگی روزنامه‌های کثیرالانتشار در موضوع انتخابات برگزار می‌شود، ادامه داد: ایجاد بستری جهت برگزاری پرشور و شعور انتخابات، آماده‌سازی و ترغیب جامعه جهت مشارکت حداکثری، روشنگری و شفافیت فضا جهت تنویر افکار عمومی برای انتخاب اصلح اهداف جشنواره رسانه‌ای ایران مقتدر است.

دبیر جشنواره رسانه‌ای ایران مقتدر گفت: اهمیت انتخابات، شرکت در انتخابات، ویژگی‌های اصلح، پاسخ‌گویی به شبهات و روشنگری، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات، اخلاق انتخاباتی و انتخابات سالم از محورهای جشنواره است.

همتی‌نژاد بیان کرد: در بخش اصلی جشنواره میزان تولیدات و بازنشر رسانه‌ها در محورهای جشنواره و سرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انتخابات با ارزش‌گذاری خبر یک امتیاز، گزارش دو امتیاز، مصاحبه سه امتیاز، کلیپ چهار امتیاز، یادداشت پنج امتیاز، سرعت انتشار اخبار ستاد برگزاری انخابات شش امتیاز در یک روز خاص به انتخاب دبیرخانه جشنواره و هر ده باز نشر یک امتیاز ملاک ارزیابی جشنواره است.

مدیر خانه مطبوعات اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره جایزه ویژه را به نوآورترین و خلاق‌ترین رسانه در موضوع انتخابات و با توجه به محورهای برگزاری جشنواره اهدا می‌کند.

دبیر جشنواره ایران مقتدر بیان کرد: آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید در یکی از رسانه‌های مکتوب، مجازی، دیداری یا شنیداری دارای مجوز و یا رسانه ملی منتشر شده باشد.

همتی‌نژاد بیان کرد: رسانه‌ها می‌بایست لینک کوتاه تولیدات خود را به تفکیک نوع(خبر، گزارش، مصاحبه و ...) در قالب pdf به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان قم اظهار کرد: آثاری در جشنواره پذیرفته می‌شود که در فاصله بین یکم خردادماه ۱۴۰۰ تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره ایران مقتدر گفت: آثار باید در قالب و محورهای یاد شده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و آثاری که در این قالب جای نگیرد، وارد مرحله انتخاب نمی‌شود.

همتی‌نژاد با اشاره به اینکه رسیدگی به آثار توسط هیئت انتخاب جشنواره است، اظهار کرد: دبیرخانه جشنواره به جهت راستی‌آزمایی و جلوگیری از ضایع شدن حق شرکت‌کنندگان علاوه بر تطبیق آثار ارسالی با اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ربات جشنواره، اقدام به بازدید روزانه و تصادفی تولیدات شرکت‌کنندگان در طول زمان برگزاری جشنواره خواهد کرد.

مدیر خانه مطبوعات قم گفت: گستره جغرافیایی جشنواره استانی بوده و تمامی فعالان رسانه‌ای استان قم اعم از رسانه‌های مکتوب و مجازی و دیداری و شنیداری و فعالان رسانه‌ای مستقل استان که دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، می‌توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تا یک هفته مهلت ارسال آثار خود را دارند که مراسم اختتامیه تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

همتی‌نژاد بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر یک هفته پس از زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به آدرس میدان جانبازان، خیابان شهید فاطمی، نبش کوچه ۱۲ ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم ارسال کنند، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۵۳۷۸۳۹۱۵۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی بیمه رسانه است، بیمه صندوق هنرمندان و مدرکی که اثبات می‌کند که در آن رسانه فعالیت دارد بدون تأیید مدیر مسئول مورد قبول است، افزود: جشنواره ویژه ایام دهه کرامت پیش‌بینی شده که رونمایی از این جشنواره و فراخوان آن در دهه کرامت اعلام می‌شود.

همتی‌نژاد با اشاره به فعالیت خانه مطبوعات قم به‌عنوان کمیته تبلیغات و ستاد اطلاع‌رسانی استان، ادامه داد: فضای انتخابات امسال به دلیل کرونا تعییر یافت، چنانچه بسیاری از رویدادها تغییر کرده است و عملکرد سال‌های گذشته دولت در کنار تحریم نارضایتی ایجاد کرده است که از این امر رسانه‌های معاند سوء‌استفاده می‌کنند.

مدیر خانه مطبوعات قم گفت: کمیته اطلاع‌رسانی وظیفه اش این بود که فضای شهری را تغییر دهد و بنا شد که رسانه‌ها به نحوی تشویق شوند تا اینکه به برگزاری جشنواره رسیدیم.

همتی‌نژاد بیان کرد: به سه برگزیده اول خبرگزاری‌ها، دو برگزیده اول پایگاه‌های خبری، دو برگزیده اول مطبوعات محلی و نفر اول برگزیده نمایندگی روزنامه‌های کثیرالانتشار لوح تقدیر همراه با جوایز نقدی و تندیس طلایی جشنواره همراه با لوح تقدیر به برگزیده بخش ویژه اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار