محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

عراق هم مانند بحرین در دیدار با تیم ملی ایران حرفی برای گفتن نخواهد داشت

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم دراگان اسکووچیچ به اندازه‌ای بازیکن خوب دارد که عراق هم مانند بحرین مقابل ایران شکست خواهد خورد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
عراق هم مانند بحرین در دیدار با تیم ملی ایران حرفی برای گفتن نخواهد داشت

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 گفت: «از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که تیم ملی ایران مقابل بحرین پیروز میدان خواهد شد، چرا که از هر طرف که نگاه می‌کنیم، بازیکنان ما به آنها برتری داشتند؛ هم به لحاظ حضور بازیکنان مطرح و هم از نظر تاکتیک ایران تیم برتر میدان بود.»

وی در ادامه به روند بازی ایران مقابل بحرین اشاره کرد و گفت: «بازیکنان ابتدای شروع نیمه اول کمی استرس داشتند که این موضوع طبیعی بود، تیم بحرین به لحاظ موقعیت جایگاه ویژه‌ای ندارد، اما بازی در این کشور و در شرایطی که میزبانی حق ما بود، باعث شد بازیکنان کمی مضطرب شوند، اما رفته رفته روند بازی تغییر کرد و تیم ملی سوار بر بازی شد. با وجود اینکه در نیمه اول در چند موقعیت صاحب گل شدیم اما بازیکنان موفق نبودند، در نیمه دوم آهنگ حرکتی تیم بهتر از نیمه اول بود و گل اول ایران فشار زیادی را از روی تیم ما برداشت و حریف دچار استرس شد. در ادامه هم کم کم موتور بازیکنان روشن شد و با از بین رفتن استرس و نگرانی توانستیم به گل‌های بعدی هم برسیم.»

کاپیتان اسبق تیم ملی ایران در مورد چینش اسکووچیچ و تغییراتی که در ترکیب تیم به وجود آمده بود، عنوان کرد: «دیدار اول ایران مقابل هنگ‌کنگ حکم بازی تدارکاتی را داشت، تیم ملی بازی تدارکاتی نداشت و به همین خاطر در برابر هنگ‌کنگ اسکووچیچ ترکیبی را انتخاب کرد که بتواند به شناخت بیشتری از بازیکنان دست پیدا کند. چینش بازی‌ها هم برای این اتفاق به ما کمک زیادی کرد، چرا که هنگ‌کنگ حریف سختی نبود و همان‌طور که دیدید تیم ملی هم به راحتی این تیم را شکست داد. هر چند گلی که برابر هنگ‌کنگ خوردیم زنگ خطر را به صدا درآورد که شاید خط دفاعی ایران شکننده باشد؛ بنابراین با این شناختی که از بازی هنگ‌کنگ به دست آمد، اسکووچیچ برابر بحرین در وهله اول با شناخت بازیکنان و همچنین در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت تیم حریف، دست به چینش زد که خوشبختانه جواب داد. بعد از آن هم با تعویض‌های که صورت گرفت عملکرد تیم فوق‌العاده پیش رفت.»


وی ادامه داد: «تیم ما به لحاظ حضور بازیکنان مطرح و تاکتیکی بسیار قوی‌تر از تیم‌هایی مثل بحرین است و خوشبختانه با وجود همه مشکلات از جمله گرفتن حق میزبانی، نامناسب بودن زمین و همچنین آب‌وهوای شرجی، تیم نمایش قابل قبولی ارائه داد و اجازه نداد تا تیم بحرین با پیاده‌سازی برنامه و تکنیک‌های خود حرفی برای گفتن داشته باشد.»

پیشکسوت پرسپولیس در پایان درباره بازی مقابل عراق که سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت: «تیم ما به قدری بازیکن خوب و آماده دارد که برای بازی‌های بعدی دست کادر فنی باز خواهد بود. زوج مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی مقابل بحرین بسیار خوب ظاهر شدند و موفق بودند. دیگر بازیکنان هم خیلی خوب درخشیدند و حتی بازیکنان تعویضی که مدت زمان اندکی به زمین آمدند آنها هم خوب عمل کردند. در کل تیم ایران یک حریف سفت و سخت برای سایر تیم‌ها محسوب می‌شود و همان‌طور که این تیم توانست به راحتی بحرین را از سد راه بردارد، تیم عراق هم می‌تواند شکست دهد و این تیم هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت. بازیکنان باید با مصمم و بااراده ظاهر شوند و مطمئن باشید آن‌ها توانایی شکست عراق را هم دارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار