محسن هاشمی: هیچ اقدام مسئولانه‌ای درباره درخواست «جبران» رهبر انقلاب صورت نگرفته است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه علی‌رغم گلایه و انتقاد رهبر انقلاب درباره فضای ایجاد شده علیه برخی کاندیداهای ردصلاحیت شده و تصریح بر جبران توسط دستگاه‌های مسئول، تاکید کرد که هیچ‌گونه اقدام و جبران مسئولانه‌ای صورت نگرفته است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: هیچ اقدام مسئولانه‌ای درباره درخواست «جبران» رهبر انقلاب صورت نگرفته است

محسن هاشمی در ابتدای سیصدمین جلسه شورا گفت: 10 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و امیدواریم فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون مشارکت نداشتن در انتخابات است، تغییر کند. یکی از عوامل نا امید کردن مردم از صندوق‌های رأی، احساس تاثیر نداشتن و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهادهای نظارتی است، عملکرد تبعیض‌آمیز صداوسیما نیز این احساس را در مردم تشدید می‌کند. امیدواریم در روزهای آینده با تغییر رویکردها شاهد مشارکت هر چه بیشتر مردم باشیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود:‌ با وجود آنکه رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست. بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیداهای ردصلاحیت شده و تصریح بر جبران توسط دستگاه‌های مسئول نیز با بی‌تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچ‌گونه اقدام وجبران مسئولانه‌ای نبودیم.

محسن هاشمی افزود: عبور از توصیه‌ها، مطالبات و دستورات و سیاست‌های ابلاغی رهبرانقلاب توسط دستگاه‌ها و مسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکارعمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیت‌ها را با عنوان التزام نداشتن به ولایت فقیه ردصلاحیت می‌کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

وی گفت: از صداوسیما نیز که نقش پررنگی در فضای سرد و مشارکت نداشتن فعلی در انتخابات دارد، انتظار می‌رود در 10 روز باقی‌مانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چندصدایی را در رسانه ملی حاکم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار