ابتکار: ایران 85 برابر بیشتر از کشورهای دیگر در معرض اخبار جعلی است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه هدف منتشرکنندگان اخبار جعلی ناامیدی مردم ایران است،‌ می‌گوید ایران 85 برابر بیشتر از کشورهای دیگر در معرض اخبار جعلی است.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: ایران 85 برابر بیشتر از کشورهای دیگر در معرض اخبار جعلی است

معصومه ابتکار در نشست توانمندسازی سفیران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه 8 کشوری با اشاره به جنگ روانی آمریکا بر علیه ایران اظهار کرد:‌ طبق گزارشی که از سوی انجمن ارتباطات منتشر شد، ایران 85 برابر بیشتر از کشورهای دیگر در معرض فیک نیوز و اخبار جعلی است که این موضوع هدفمند است و هدف از آن ناامید کردن مردم ایران است زیرا هدف این است که هر چه دستاورد هم در کشور وجود داشته باشد،‌ فکر می‌کنیم ناچیز و بی‌ارزش است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اگر فضا سیاه نباشد، خاکستری است. در صورتی که باید واقعیت‌ها را ببینیم. ببینیم که چه اتفاقاتی برای کشور در سال‌های اخیر رخ داده است که این امر نیاز به مهارت تشخیص خبر داد.

وی اضافه کرد: برای اینکه افکار عمومی، مهارت تشخیص خبر یا تولید محتوای واقعی از یک کار فیک، تخریبی و جریان‌سازی، را داشته باشند و بتوانند تفکیک کنند، کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت دارد و اگر این مهارت امروز وجود نداشته باشد به‌راحتی ممکن است در دام اخبار فیک و جعلی باشیم.

ابتکار ادامه داد: تلاش بسیار عامدانه‌ای برای اخبار جعلی صورت گرفت و از داخل هم این تلاش‌ها بوده است که افکار عمومی به سمت بی‌اعتمادی و ناامیدی برده شود در حالی که واقعیت‌ها چیز دیگری است و با وجود شرایط سختی که وجود دارد و علاوه بر ما،‌ دنیا نیز با رشد منفی اقتصادی روبرو است اما متاسفانه بازگو نمی‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای اینکه واقعیت‌ها را ببینیم باید تلاش کنیم چرا که ما ایران را قوی و سربلند می‌خواهیم و ایران قوی ایرانی است که مردم پشت آن هستند.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهارت تفکر نقادانه می‌تواند ما را به این تشخیص برساند که واقعیت چیست. امروز چه هزینه سنگینی را خواهیم داد اگر نتوانیم به صحنه بیاییم و برای تعیین سرنوشت که برای جوان‌ها از همه مهم‌تر است، اقدام کنیم. این حضور برای جوان‌ها بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: دانشجویان سفیر تحولات فردی، فرهنگی، فکری و اجتماعی هستند که می‌توانند جامعه را به سمت تعالی و خوب زیستن پیش ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار