مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور:

9 استان هنوز واکسن مرحله دوم را برای مراکز معلولان شروع نکردند

تهران (پانا) - مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور از اختصاص سهمیه واکسن مرحله دوم مراکز معلولان به دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت 9 استان هنوز واکسیناسیون مرحله دوم را برای مراکز معلولان شروع نکردند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
9 استان هنوز واکسن مرحله دوم را برای مراکز معلولان شروع نکردند

مصطفی سراج در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی تا روز گذشته اظهار کرد: جمع کل دریافت کنندگان واکسن مراکز سالمندان شامل سالمندان و پرسنل این مراکز 15 هزار و 949 نفر یعنی 76 درصد کل افراد مقیم مراکز سالمندان و پرسنل این مراکز بوده است. جمع کل دریافت کنندگان واکسن سایر گروه‌ها شامل مراکز معلولان و مراکز دارای افراد دارای اختلال روان 6 هزار و 101 نفر یعنی 12.2 درصد افراد موجود و پرسنل این مراکز بوده است. جمع کل واکسن تزریق شده در کلیه مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی 22 هزار و 50 نفر یعنی 31 درصد کل افراد مقیم و پرسنل مراکز توانبخشی و مراقبتی تحت پوشش سازمان بوده است.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور با اشاره به افرادی که دُز مرحله دوم واکسن را دریافت کرده‌اند نیز گفت: تعداد افرادی که دُز مرحله دوم را دریافت کردند 11 هزار و 244 نفر هستند. طبق گزارش‌های واصله سهمیه واکسن مرحله دوم که شامل مراکز معلولان است به دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط وزارت بهداشت اختصاص داده شد. به غیر از 9 استان که شامل چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کردستان، کرمانشاه، گلستان و همدان هستند باقی استان‌ها واکسیناسیون را شروع کردند. بنابراین نظر به اینکه دانشگاه‌های 9 استان هم واکسن را دریافت کردند درخواست داریم که در اسرع وقت واکسیناسیون مراکز معلولان را هم شروع کنند.

وی با بیان اینکه رشد واکسیناسیون در مراکز توانبخشی بهزیستی یک درصد است، گفت: پیش‌بینی این است که با توجه به واکسنی که در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی برای مراکز اختصاص داده شده است در روزهای آتی شاهد افزایش میزان واکسیناسیون در مراکز توانبخشی باشیم. نکته‌ای که لازم است توجه شود، فاز دوم واکسیناسیون است که از هفته گذشته شروع شد و بسیاری از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی که در منازل مقیم هستند از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و معلولیت مشمول دریافت واکسن در این فاز می‌شوند.

سراج تاکید کرد: به دلیل شرایط خاصی که این افراد دارند از جمله کهولت سن، محدودیت در تردد یا برخی از آنها به دلیل شدت معلولیت امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند لذا درخواست داریم که تدابیری به کار گرفته شود و شرایط این افراد را در نظر بگیرند و همکاری لازم را داشته باشند. البته در همین زمینه اقدام مناسبی در برخی شهرها و استان‌ها صورت گرفته که اقدام مناسبی بود و با کمک انجمن‌های تخصصی افراد دارای معلولیت هماهنگ شد که تزریق واکسن در محلی که خود انجمن‌ها با تدابیر خاص پیش‌بینی می‌کنند که روش مناسبی برای رفع محدودیت‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار