آمارهای عجیب از مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین

تهران (پانا) - در ۴ روز گذشته ۱۳۳ تراوات ساعت برق در جهان برای استخراج بیت‌کوین مصرف شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۳۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آمارهای عجیب از مصرف برق برای استخراج بیت‌کوین

به گزارش فارس، بیت‌کوین پرطرفدارترین ارز مجازی در جهان به شمار می‌رود و برای استخراج آن برق زیادی مصرف می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، این روند طی چند سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

به طور کلی برق مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین در جهان نزدیک به میزان برقی است که تمام کشورهای جهان مصرف می‌کنند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ برق مصرفی برای استخراج بیت‌کوین از مجموع برق مصرفی ۱۲۱ کشور در جهان فراتر رود.

برای استخراج بیت‌کوین هم اکنون صدها میلیون‌ کامپیوتر ۲۴ ساعته در حال کار هستند و همه این‌ها به خاطر میزان گرمای ایجاد شده ناشی از سنگینی محاسبات نیاز به خنک شدن و استفاده از کولر دارند.

جالب است بدانید که برخی کشورها نظیر ایران به خاطر استخراج بیت‌کوین با کمبود برق مواجه شده‌اند و همین امر باعث شده مجبورند مزارع استخراج بیت‌کوین خود را تعطیل کنند.

بیل‌ گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت هم می‌گوید: بیت‌کوین از هر تراکنش دیگری که بشر تا کنون تجربه کرده مصرف برق بیشتری دارد.

نکته حائز اهمیت اینکه هر چقدر که می‌گذرد، باید کامپیوترهای بیشتری برای استخراج بیت‌کوین در جهان به کار گرفته شده و همین امر هم سود استخراج آن را کاهش و هم مصرف برق آن را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار