بیانیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز جهانی قدس:

بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود تنها راه ‌حل مسأله قدس است

تهران (پانا) - دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای با محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین، اعلام کرد: تنها راه ‌حل مسأله فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود تنها راه ‌حل مسأله قدس است

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد و بر بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از این سرزمین مقدس به عنوان تنها راه حل مسأله فلسطین تأکید کرده است.

این بیانیه اضافه کرد: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. امام خمینی(ره) روز جهانی قدس روز پاسداشت بیش از نیم قرن مقاومت و مبارزه و روز لبیک به ندای مظلومانه یا للمسلمین ملت فلسطین است. روز جهانی قدس روز فریاد آزادی خواهی و گرامیداشت خون هزاران شهید و یادآور رنج ها و مرارت های میلیون ها آواره فلسطینی است. روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز پاسداشت کرامت و آزادی انسانی، روز مقابله با ابر قدرت ها، روز بیداری و هوشیاری، روز رهایی از قید اسارت و بردگی قدرت های شیطانی و روز پیوستن به خدا و اتکال به قدرت لایزال الهی است.

مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز بزرگداشت امام خمینی (ره) به عنوان پرچمدار مبارزه با استبداد جهانی و صهیونیسم بین الملل است؛ گفت: او که همگان را به جهاد و مقاومت علیه تبهکارانِ غاصب اسرائیلی، فرا خواند و بذر بیداری را در بلاد اسلامی کاشت. امام راحل، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد. و امروز شاهد ثمره این مقاومت و مبارزه و تعمیق آن در جهان اسلام هستیم؛ چرا که خط مقاومت، جهاد و پایداری مقابل رژیم اشغالگر قدس پر قدرت تر از همیشه در برابر سازشکاران و تفرقه افکنان ایستاده است.

این بیانیه افزود: مسلمانان و آزادگان جهان به ویژه مردم شریف ایران اسلامی در روز قدس امسال نیز علی رغم وجود محدودیت های بهداشتی بیماری کرونا با بسیج عمومی و از هر راه ممکن از باب «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» تلاش های مذبوحانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرده و اجازه خیانت و پاک کردن بیش از نیم قرن جنایات این رژیم سفاک را به احدی نخواهند داد.

مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد به اینکه تنها راه ‌حل مسأله فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا است، ادامه داد: ضمن بزرگداشت روز جهانی قدس، جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق این ملت مظلوم را محکوم کرده و همانگونه که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند ایمان داریم که اسلام، سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزان پس خواهد گرفت ان شاء الله.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار