روایت معلمی که کتاب‌هایش را به خط بریل هم می‌نویسد

تهران (پانا) - روایتی از داریوش جعفری، معلم مدرسه استثنایی باغچه بان شهرستان کوهدشت استان لرستان که تصمیم گرفت کتاب‌های داستانی که برای عموم بچه‌ها تالیف کرده بود به صورت دستی به بریل بنویسد تا دانش‌آموزان نابینا هم داستان بخوانند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
روایت معلمی که کتاب‌هایش را به خط بریل هم می‌نویسد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کتاب باید بخشی از زندگی همه ما باشد.چه سعادتمندم که خط بریل رو با کمک استاد رسول دیناری عزیزم آموختم و خوشحالم که توانستم کتاب محبوبم "کیکله رو آب برد/ دنیارو خواب برد" را به خط بریل بنویسم.

این کتاب را به یکی از شاگردان روشندل تقدیم خواهم کرد و بین دیگران خواهد گشت و باز هم کتابها و اشعارم رو برای این نازنینان خواهم نوشت.

این چند جمله روایتی از عشق معلمی است که با همه وجود تلاش می‌کند تا گوشه‌ای از علم و آگاهی را از چشمه دانش به دانش‌آموزانش، بچشاند.

دایوش جعفری معلم مدرسه استثنایی کوهدشت لرستان تصمیم گرفت چند مجموعه داستان و شعر خود و هم چنین چند شعر کلاسیک را به شکل دستی به بریل بنویسد تا دانش آموزان نابینا نیز این کتابها را بخوانند.کتاب هایی که وقتی باز می شوند داخلش پر از سفیدی است و نقطه های بریل نمایان می شوند.

این آقا معلم ۱۵۰۰ صفحه کاغذ تهیه کرده است تا همه آن ها را با نقطه های بریل به صورت دستی پر کند و ماهی یک کتاب و سالی ۱۲ جلد کتاب به بریل بنویسد.

داریوش جعفری می‌گوید: هنگامی که دانش آموزان کتاب را میخوانند و متوجه حروف اشتباه می شدند می‌گفتند نگران نباش آقای معلم ما خودمون درست می کنیم هم خودشون یاد می گرفتند و هم به آقای معلم یاد می دادند.

بیشتر مردم اعتقاد دارند که ما با چشمانمان می‌بینیم. اما حقیقت این است که این مغز ماست که آنچه را فکر می‌کنیم می‌بینیم، درک می‌ کند. کتابخوانی برای همه عشق است و چقدر لذت بخش است وقتی روشندلی کتابی که به خط بریل نوشته شده را با ذوق و شوق می‌خواند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار