هداوند در مراسم مجازی گرامیداشت مقام معلم خوزستان خبر داد

بارگذاری بیش از ۶ هزار محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد

تهران (پانا) - معاونت برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی در مراسم مجازی گرامیداشت مقام معلم آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان از بارگذاری بیش از ۶ هزار محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بارگذاری بیش از ۶ هزار محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند در این نشست که از طریق شبکه شاد و با حضور بیش از ۱۵۰۰ معلم آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد:معلمی بویژه در آموزش و پرورش استثنایی همراه با عشق، اراده، علاقه و عاطفه است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید تلاش کنیم تا جایگاه معلمان به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ضمن تقدیر از معلمان بخاطر حضور در خط مقدم جهاد آموزشی در شرایط کرونایی اظهار کرد: کار عظیم معلمان در ایام کرونا موجب شد آموزش تعطیل نشود و همه ایران مدرسه شود. شرایط کرونایی موجب شد والدین با کار سخت معلمی بویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنایی آشنا شوند.

هداوند با بیان اینکه کرونا مهمترین دغدغه دنیای امروز است و کشورها بنا به شرایط خود تدابیر خاصی را ‌بویژه در حوزه آموزش اندیشیده اند اظهار کرد: در کشور ما هم شبکه اختصاصی شاد با هدف بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش و ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای تمامی دانش آموزان کشور ایجاد شد.

وی گفت: با هماهنگی های انجام شده بسیاری از مشکلات شبکه شاد برای دانش آموزان با نیازهای ویژه حل شده است و مناسب سازی های لازم نیز در این شبکه صورت گرفته است.

هداوند افزود: در کنار پیگیری آموزش ها از طریق شبکه شاد، تدوین و ارسال درسنامه ها و آموزش های منزل محور برای دانش آموزان محروم از فضای مجازی نیز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار محتوای آموزشی توسط همکاران کشور برای بارگذاری در شبکه شاد به سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارسال شده است اظهار کرد: بیش از ۶ هزار از این محتواهای آموزشی توسط کارگروه تخصصی بررسی و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

هداوند در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش محور توسعه هر کشوری است و نیروی انسانی از مهمترین مباحث آموزش و پرورش های مترقی است اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی اقدامات بسیار خوبی در جهت کمبود نیروی انسانی انجام داده است که تصویب اختصاص ۱۰ درصد از ورودی های هر ساله آموزش و پرورش به آموزش و پرورش استثنایی یکی از این فعالیت ها است.

وی افزود: به زودی همکاران توانبخشی در طبقه بندی مشاغل معلمین قرار خواهند گرفت و برخی از مشکلات آنان مرتفع خواهد شد. پیگیری افزایش سختی کار معلمان استثنایی و تعیین ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی از دیگر اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

هداوند یکی از اولویت اصلی برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰ را اولویت های اعلامی وزیر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: بررسی افزایش گروه های تحت پوشش سازمان، کیفیت بخشی به آموزش دیر آموزان و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر از جمله برنامه های سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری با رویکرد مداخله بهنگام، غربالگری و شناخت نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری، آموزش های اولیا و خانواده محور، آسیب شناسی آموزش های فضای مجازی و ارزیابی آموزش ها در این فضا، کیفیت بخشی مراکز مشاوره و راه اندازی مراکز جامع تشخیصی مشاوره ای و توانبخشی و راه اندازی یک پایگاه جامع آموزش مجازی در هر استان از دیگر فعالیت های سال ۱۴۰۰ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار