معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

برنامه‌ریزی ارتقا سواد حرکتی دانش‌آموزان در اولویت‌ آموزش و پرورش است

تهران (پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در دهمین جلسه مجلس دانش‌آموزی که با محوریت کمیته ورزش و سلامت با حضور اعضاءمجلس دانش‌آموزی دختر و پسر استان به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد، از برنامه‌ریزی ارتقا سواد حرکتی دانش‌آموزان در جهت بهره‌گیری بهتر از آموزش‌ خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی ارتقا سواد حرکتی دانش‌آموزان در اولویت‌ آموزش و پرورش  است

در این جلسه که با حضور الهه حسن‌پور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ابوالحسن قلیزاده رئیس سازمان دانش‌آموزی استان، صارمی و حسن‌پور کارشناس مسئولان اداره تربیت‌بدنی تشکیل شد، پنج نفر از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نظرات خود را در خصوص وضعیت ورزش در مدارس و لزوم تشویق دانش‌آموزان به تحرک در شرایط بیماری کرونا، بیان کردند.

حسن‌پور، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جلسه در این رابطه اظهار کرد: از اتفاقات مهم دو دهه اخیر، شکل‌گیری مجلس دانش‌آموزی و ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با مسولان بوده است. این نهاد صنفی و مشورتی به تمرین مردم سالاری می‌پردازد و اگر دانش‌آموز مطالبه‌گری را به درستی انجام دهد، مسئولان خود را موظف به پیگیری خواسته‌ها و مشکلات آن‌ها می‌دانند.

او ادامه داد: کار این نهاد دانش‌آموزی، مشورت است و دانش‌آموزان باید در راستای دستیابی به یک نتیجه مطلوب، فکر و پیگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند. معنی سواد در دهه‌‌های اخیر دستخوش تغییرات شده است، بنابراین هم اکنون موضوعات آموزشی در گروه سواد حرکتی است که ما باید در راستای دست‌یابی به ارتقا مناسب برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: ما باید از پایه به تقویت مهارت بنیادی بپردازیم که با توجه به این موضوع ۴۰ مکان در شهرستان‌های استان تهران با تجهیزات افزایش مهارت بنیادی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و همچین مدرسه پویا که در تمامی محیط آن وسایل ورزشی تعریف شده است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا تبدیل به یک فرصت مناسب برای تقویت زیر ساخت‌ها شده است،گفت: ما در دوران شیوع ویروس کرونا به دنبال تبدیل تهدید به فرصت بوده‌ایم که با توجه به آن زیرساخت‌های لازم را فراهم و گسترش دهیم چرا که باید فاصله موجود با استاندار‌های داخلی و جهانی را جبران کنیم‌.

حسن‌پور عنوان کرد: می‌توان گفت یکی از ایده‌های خوب و مناسب که عملیاتی شده است احداث زمین فوتبال و زمین ساحلی در شهرقدس و چهار منطقه دیگر بوده است و در بخش دیگر راه‌اندازی کاروان مهر با نشاط ۱۴۰۰ که با حمایت‌های مسئولین در حال انجام است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به ویژگی‌های طرح کوچ گفت: طرح کوچ کنترل وزن و چاقی با رویکرد ترویج سبک زندگی، فعال و سالم است که می‌توان گفت محورهای یک زندگی فعال تغذیه سالم، خواب کافی، فعالیت بدنی مناسب و سلامت روان است.

خبرنگار: حدیث سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار