دبیر ریاضی آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن:
تدریس ریاضی از طریق فضای مجازی کاری بس دشوار است
رودهن(پانا)- مشکل اصلی فضای مجازی این است که هیچ بازخوردی از دانشآموزان دیده نمیشود، مگر اینکه از آنها پرسش شود.
طاهره عصاریان دبیر ریاضی آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن با ۲۱ سال سابقه در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «ریاضی درسی مفهومی است و آشنا کردن دانشآموز با عمق مطلب و مفهوم درس و مطلب از راه دور و فضای مجازی کاری بس سخت و دشوار است.»
او راه شناخت استعدادها و تواناییهای دانشآموزان در فضای مجازی را از طریق انجام تکالیف و پرسشهای کلاسی و حل تمرین و نیز برگزاری آزمون دانست و افزود: «برای بهتر شناختن تواناییهای دانشآموزان در مواردی از آنها خواستم تا مسئلهای را به صورت تصویری و تهیه فیلمی حل و ارسال کنند.»
عصاریان تأکید کرد: «مشکل اصلی فضای مجازی این است که هیچ بازخوردی از دانشآموزان نمی بینیم مگر اینکه از آنها پرسش کنند و این هم ممکن است خیلی واقعی نباشد و از خانواده یا از دوستان کمک گرفته باشند؛ بنابراین متوجه نمیشویم که مطلب خوب تفهیم شده یا نه.»
او در خصوص مشکلات فضای اینترنتی بیان کرد: «امسال بخاطر شرایط پیش آمده مجبور به استفاده از فضای مجازی بودیم. متأسفانه به دلیل اینکه مشکل اینترنت در نقاطی مثل دماوند و پردیس خیلی زیاد بود، نتوانستم از ادوبی کانکت استفاده کنم؛ ولی خوشبختانه با استفاده از لایو شاد توانستم مطالب ریاضی را به صورت آنلاین برای دانشآموزان تدریس کنم.»
این دبیر ریاضی آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد: «در کنار امر آموزش برای هر صفحه از کتاب، فیلم آموزشی هم تهیه کردم تا کسی از مطالب عقب نماند و دانشآموزان مستعد و کوشا از آموزش و یادگیری که حق مسلم آنها است بینصیب نشوند.»
خبرنگار دانشآموز: کوثرشهرباف
ارسال دیدگاه