آلمان برنزهای بنین را بازمی‌گرداند

تهران (پانا) - آلمان اعلام کرد روند بازگرداندن برنزهای بنین را که در موسسات دولتی این کشور نگهداری می‌شوند از سال آینده آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۸۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آلمان برنزهای بنین را بازمی‌گرداند

به‌گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوز، وزیر فرهنگ آلمان اعلام کرد استرداد برنزهای بنین از موزه‌های این کشور به نیجریه از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

برنزهای بنین مجموعه‌ای از هزاران اثر تاریخی هستند که از پادشاهی بنین ( نیجریه کنونی) در جریان لشکرکشی بریتانیا در سال ۱۸۹۷ غارت شده‌اند. طی حدود ۱۲۰ سال گذشته، این آثار از نقاط مختلف جهان سردرآوردند و اکنون در مجموعه موزه‌هایی همچون موزه بریتانیا در لندن، موزه هنر متروپولیتن در نیویورک، موزه مردم‌شناسی برلین و غیره نگهداری می‌شود.

در آلمان در جریان ملاقات آنلاین مقام‌های دولتی و مدیران موزه‌ها در نهایت برای بازگردادن برنزهای بنین به نیجریه از سال آینده توافقی حاصل شد.

به دنبال این تصمیم، آلمان فهرستی از برنزهای بنین را که در موزه‌های این کشور نگهداری می‌شوند تهیه خواهد کرد که این فهرست درخصوص منشاء آن‌ها و این‌که آیا غارت شده‌اند یا خیر اطلاعاتی ارائه خواهد داد.

سال‌هاست که بازگرداندن این آثار به نیجریه به مسئله‌ای بحث‌برانگیز تبدیل شده است. در ماه‌های اخیر اما چند موسسه در انگلستان و اسکاتلند قدم‌هایی برای بازگرداندن این آثار تاریخی به نیجریه برداشته‌اند. در ماه مارس مسوولان موزه دانشگاه «آبردین» در اسکاتلند اعلام کردند مجسمه برنز بنین را بازمی‌گردانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار