مشاوره تحصیلی یکی از نیازهای امروز جامعه است

دماوند(پانا)- این روز‌ها که حال مردم کشور‌ خوب نیست بیشتر از همیشه به مشاوره نیاز است تا بهتر و منطقی‌تر دوران زندگی بگذرد و چه بهتر که با افراد درس خوانده و مورد اطمینان در این زمینه مشورت شود.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره تحصیلی یکی از نیازهای امروز جامعه است

زهرا قاسمی، مشاور تحصیلی یکی از مدارس دماوند در گفت و گو با پانا گفت: «یکی از نیاز‌های جامعه ما در این دوران مشورت گرفتن است، اما بهتر است از یک مشاور خوب که رازدار باشد تا فرد مراجعه کننده به اطمینان کامل برسد و کسی که بتواند خود را در جایگاه فرد مقابل قرار دهد تا بتواند او را درک کند که در نتیجه مشورت درست و خوبی به او بدهد. چیز دیگری که یک مشاور خوب نیاز دارد این است که کلمات درست و قدرتمندی را بر زبان جاری کند و همین‌طور شنونده خوبی باشد، چرا که از این راه باید بتواند ارتباط با فرد مراجعه کننده بگیرد.»

او افزود: «یک مشاور و هر کسی دیگر که مشغول به کار و خدمت به جامعه است باید با عشق و علاقه کار کند. من از دوران راهنمایی به بعد فوق‌العاده به مشاوره دادن علاقه‌مند شدم و آنقدر شغل مشاوره را دوست دارم که اگر شغلی با درآمد بالاتر هم به من پیشنهاد شود مشاوره را کنار نمی‌گذارم. در حال حاضر نیز در کنار شغل مشاوره تحصیلی، در زمینه بیمه هم مشغول هستم.»

قاسمی به دانش‌آموزان توصیه کرد: «اگر خانه برای دانش‌آموزان مکانی قابل تمرکز بر روی دروس باشد و رفت و آمد‌ها، سر و صدا، تلویزیون، تمرکز او را بر هم نزند، مطالعه در خانه بهتر از کتابخانه است اما اگر نتواند تمرکز کافی داشته باشد بهتر است به کتابخانه مراجعه کند تا در نتیجه بتواند درس را به خوبی یاد بگیرد. در واقع، دانش‌آموزان باید با عشق و علاقه وارد شغل مورد نظر خود شوند، چرا که اگر علاقه نسبت به شغلی نباشد ممکن است به موفقیت نرسد.»

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه نوحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار