جنیدی: کارگران و معلمان از بخش‌های مولد جامعه هستند

تهران (پانا) - از خدمات کارگران و معلمان توسط معاون حقوقی رئیس‌جمهور در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای معاونان و مدیران تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جنیدی: کارگران و معلمان از بخش‌های مولد جامعه هستند

به گزارش معاونت حقوقی ریاست جمهوری، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای معاونان و مدیران در مقام بزرگداشت و پاسداشت روز کارگر و روز معلم اظهار کرد: هر دو بخش کارگران و معلمان، دو بخش مولد جامعه هستند و نیازهای جامعه را تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: یک بخش یعنی کارگران نیازهای مادی، کالاها، خدمات و مایحتاج جامعه را تولید و تأمین می‌کنند و بخش دیگر یعنی معلمان نیازهای معنوی یعنی آموزش و پرورش فرزندان کشور را تأمین می‌کنند.

جنیدی گفت : بی‌تردید هر دو بخش از نظر حقوق مادی و معنوی باید در حمایت کامل قانون باشند و مقررات حوزه حقوق کار و حقوق استخدامی به ویژه کلیه مقررات آمره در مورد حقوق و دستمزد، فوق‌العاده‌ها، مرخصی‌ها و مشوق‌ها در مورد آن‌ها رعایت شود.

وی یادآور شد: معاونت حقوقی هم برای کارگران به عنوان بخش مولد کالاها، خدمات و نیازهای جامعه و هم برای معلمان به عنوان تأمین کننده نیازهای فکری، معنوی و آموزش و پرورش همیشه تلاش کرده و وظیفه خود می‌داند که به این تلاش و اهتمام ادامه دهد.

جنیدی گفت: درهمین راستا معاونت پیگیر حقوق کارگران مانند تعدیل امور رفاهی کارگران (موضوع بند 10 ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم) و نیز همکاری در تصویب ده مقاوله‌نامه مربوط به حقوق مختلف حوزه کار و تشکل‌های کارگری و نیز حمایت از لوایح و مقررات مربوط به معلمان مانند رتبه‌بندی معلمان و نیز طراحی و پیشنهاد لوایحی چون لایحه آموزش اجباری کودکان و نوجوانان شده است.

وی افزود: بسیاری از کارآفرینان و صاحبان بنگاههای بزرگ اقتصادی از کارگران پرتلاش بوده‌اند و قدم به قدم با توسعه توانایی‌های خود، در موضع ایجاد نهادها و بنگاه‌های مفید اقتصادی قرار گرفته‌اند.

جنیدی گفت: همچنان که دانشجویان و علم طلبان پرتلاش امروز، معلمان برگزیده فردا هستند. در این اردیبهشت ماه می‌خواهم از دو معلم بسیار اثرگذار که هر دو متولد اردیبهشت بوده‌اند یاد کنم؛ اول آقای دکتر کاتوزیان استاد بی‌نظیر ما که مظهر دانش‌اندوزی و دانش گستری و در عین حال بی‌وقفه به دنبال عدالت‌خواهی و دادگستری بود. استاد تمام عیاری که تقریباً عمده اساتید و همه دانشجویان حقوق مستقیم یا غیرمستقیم دانشجوی ایشان هستند و دیگری دوست عزیز و بی‌نظیرم سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی متولد همین ماه که در دوره پسا دکتری در دانشگاه هاروارد در کنار من بود، فردی که علاوه بر دانش بی‌بدیل، انسانی پارسا و درستکار و متخلق به ارزش‌های اخلاقی بود. هر دو این معلمان فرهیخته الهام‌بخش و باور ساز و اخلاق مدار و نیز چراغی فروزنده فراروی جوانان و فرزندان این کشورند. یادشان گرامی و روحشان شاد باد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار