رئیس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ؛

تشریح برنامه های اداره قرآن ،عترت و نماز استان ویژه ماه مبارک رمضان

تبریز(پانا) - رئیس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: 39 امین مسابقات قرآن، عترت ونماز، هروز یک جزء در یک دارالقرآن، محافل انس با قرآن، معرفی خانواده های دارالقرآنی موفق ، پویش سراسری روزه اولی ها ویژه پایه سوم ابتدایی دختران و پایه نهم پسران، مسابقات مناجات خوانی ومعرفی اساتید برجسته قرآنی استان از برنامه های ماه مبارک رمضان اداره قرآن ،عترت و نماز استان است.

کد مطلب: ۱۱۷۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه  های اداره قرآن ،عترت و نماز استان ویژه ماه مبارک رمضان

محمد صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح برنامه های این اداره پرداخت و گفت : این اداره با طراحی برنامه های فاخر و متنوع در ماه مبارک رمضان فعالیت خواهد کرد.39 امین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه معلمان و دانش آموزان در این ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره های آموزشگاه ی این مسابقات در آذر ماه سال گذشته وهمچنین دوره ی ناحیه و منطقه ای آن در بهمن و اسفند سال گذشته برگزار گردید و در ادامه این دوره مسابقات مرحله استانی آن در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:این دوره از مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر، اذان، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز با حضور 2700 دانش آموز و 200 همکار فرهنگی از سطح استان برگزار خواهد شد.

وی از دیگر برنامه هایی که در طول ماه مبارک زمان برگزار خواهد شد به برگزاری روزانه مراسم قرآن خوانی (ترتیل) با عنوان "هروز یک جزء، یک دارالقرآن" همه روزه از ساعت 18 تا 19 عصر با همکاری 120 قاری از سطح استان اشاره کرد و افزود:

اجرای برنامه محافل انس با قرآن با حضور امام جمعه های شهرستان ها، مدیران آموزش پرورش استان و قاریان برجسته استان که بعد از افطار در کانال اداره قرآن،عترت و نماز استان در بستر برنامه شاد پخش خواهد شد.

صادق زاده ادامه داد: از دیگر برنامه هایی که در طول ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد؛ شناسایی و معرفی خانواده های دارالقرآنی است که یک یا دو فرزند آنها عضو دارالقرآن های آموزش و پرورش هستند و در مسابقات گوناگون موفقیت کسب کرده اند یا حافظ کل قرآن می باشد. همچنین یک پویش سراسری تحت عنوان پویش روزه اولی ها برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دختران و پایه نهم پسران برگزار خواهد شد که به 50 نفر ازدانش آموزان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی در پایان افزود: در سطح استان برای اولین بار مسابقات مناجات خوانی برگزار خواهد شد که در دو بخش مناجات خوانی از فراز مناجات ابوحمزه ثمالی و نیزدر بخش اشعار ترکی و فارسی اجرا خواهد شد. معرفی اساتید برجسته قرآن استان به شهروندان نیز جزو برنامه های این اداره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار