رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبرداد:

پایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی

سنندج(پانا) - رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از پایان فرایند سنجش و ارزیابی تعداد بیش از 29هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:برنامه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و تا سوم اسفند ماه ادامه یافت. در این مدت تعداد 13 پایگاه سنجش (3 پایگاه سنندج، 2 پایگاه سقز، 3 پایگاه مریوان، 2 پایگاه بانه و دهگلان، قروه و بیجار هرکدام یک پایگاه) فعالیت داشته اند. دراین مدت تعداد 7000 نفر نوآموز را مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 466 نفر دیرآموز تشخیص داده شد. که با استفاده از پکیج های آموزشی،اموزش و تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند. 25 نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده و به مدارس ویژه استثنایی جهت ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.
رنجبر افزود:تعداد 6 نفر مشکل شنوایی یکطرفه داشتند و تعداد 8نفر نیاز به سمعک داشته وبا استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی گردیدند و تعداد1نفر نیز ناشنوا به مدارس ویژه ناشنوایان معرفی شد.
در ادامه گفت: تعداد 186نفر نیاز به عینک داشته و تعداد 51 نفر تحت درمان آمبلیوپی بوده و 9 نفر نیز جهت انجام درمان های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند. تعداد2نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی گردیدند. و 1 نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی شد.
رنجبر اظهار کرد: تعداد4نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی و همچنین4 نفر در ارزیابی های تخصصی اتیسم تشخیص داده شد و به مدارس ویژه دانش آموزان دارای اختلال رفتاری - هیجانی پویان معرفی شدند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی ،شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی ،اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد : مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار