مدیردانش آموزی استان خبر داد:

زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان نواخته شد

سنندج(پانا) - همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی ( ره ) به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 1357 ، زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان به صدا در آمد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب در مدارس استان کردستان نواخته شد

مراسم نمادین گلبانگ انقلاب امروز یکشنبه 12 بهمن با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و مسئول بسیج دانش آموزی استان ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، دانش آموزان و دست اندرکاران امر در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند ناحیه یک سنندج نواخته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با هفته بزرگداشت زن و سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) به تبیین ویژگی های بارز انقلاب اسلامی و تفاوت آن با سایر انقلاب ها پرداخت.

وی رهبری بی نظیر و منحصر به فرد را اولین ویژگی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با آن شخصیت معنوی خود، تمامی اقشار مردم را در راستای پیروزی انقلاب همراه کرد و نمونه بارز آن رای قاطع مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی در 12 فروردین سال 58 است.

قربانی همراهی، همدلی و همکاری مردم را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: گفتمان مشترک و شعار واحد همه آحاد جامعه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود و با این شعار انقلاب به ثمر نشست.

وی ماهیت فرهنگی را دیگر ویژگی انقلاب اسلامی ذکر کرد و با بیان اینکه یک روح معنوی بر انقلاب حاکم بود ، اظهار کرد: همین ویژگی ها و به خصوص ماهیت فرهنگی انقلاب باعث شد که دشمنان در مقابل نظام اسلامی صف‌آرایی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده است اشاره کرد و گفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را خطاب به مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان کرده اند .

وی افزود: حرکت انقلابی توسط نسل اول آغاز و با حفظ روحیه انقلابی ضرورت دارد به هفت توصیه رهبر معظم در بیانیه گام دوم توجه و زمینه عملیاتی شدن آن ها فراهم شود .

وی توجه به علم و پژوهش ، توجه به معنویت و اخلاق برای تسهیل در مسیر علم ، توجه به اقتصاد ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی ، روابط خارجی و مرز بندی با دشمن و توجه به سبک زندگی سالم را هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان و ابراز امیدواری کرد که همه در پیمودن مسیر انقلاب اسلامی با تمام توان حرکت کنیم.

گفتنی است در ادامه این مراسم یکی از دانش آموزان دکلمه ای از زبان فرزند شهید قرائت کرد و با حضور مسئولین زنگ انقلاب نواخته شد و در پایان به صورت نمادین از چند دانش آموزان ممتاز و برتر در حوزه های مختلف با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار