فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به 4 نفر کاهش یافت

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های کرونا در استان، اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌شرقی به 4 نفر کاهش یافت

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمد حسین صومی روز شنبه در حاشیه جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان طرح شهید سلیمانی، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار روز گذشته ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۶۰ نفر نیز ترخیص شدند.

وی ادامه داد: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۱۱ نفر کاهش یافت که از این تعداد ۱۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۶ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور هستند.

صومی یکی از علل عمده افزایش بستری در بیمارستان‌ها را وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده تعداد بستری بیماران در بخش ریه ۲ برابر شود که تست همه این افراد مثبت نیست.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه وضعیت خوب است و پیشگیری و کنترل انجام شده ولی باید همچنان از عادی انگاری واهمه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه به طور متوسط حدود ۷۵۰ تست پی سی آر و ۱۵۰ تست رپیت در استان انجام می‌شود که از این تعداد تست ۱۸۰ نفر مثبت است.

وی با تاکید بر افزایش تعداد تست‌ها، گفت: انتظار داریم تعداد تست روزانه به یک هزار و ۸۰۰ مورد برسد تا مطمئن شویم تمام افراد مبتلا و بیمار در جامعه شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان بروز و بستری در کشور در رتبه‌های ۱۶ و ۱۷ قرار دارد و کل استان در وضعیت زرد است و تنها شهرستانی که در وضعیت نارنجی قرار دارد شهرستان عجب شیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار