کاهش 26 درصدی تصادفات جاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاهش 26 درصدی سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 26 درصدی تصادفات جاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۸۶۷ فقره تصادف در مسیرهای ارتباطی استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه با ۲ هزار و ۵۱۳ فقره کاهش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۹۹ نفر در راه‌های برون شهری و روستایی سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند و سه هزار و ۲۳۸ نفر نیز مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۹۹ فوتی و چهار هزار و ۳۷ مصدوم کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که عامل انسانی بالاترین درصد علت سوانح رانندگی سیستان‌وبلوچستان را به خود اختصاص می‌دهد این اداره‌کل علاوه‌بر انجام اقدامات بازدارنده نظیر اجرای ۲۵۰ کیلومتر شیارلرزاننده در تمامی مسیرهای زیر پوشش، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شیب شیروانی، تهیه و نصب افزون‌بر ۱۶ کیلومتر حفاظ جداکننده، بهره‌برداری از ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و در اولویت قرار دادن نصب و اجرای ۵۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سال جاری، تمام همت خود را بر کاهش سوانح رانندگی از طریق فرهنگ سازی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نظیر اجرای برنامه تلویزیونی سیمای راهبران و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ ترافیک ویژه آموزش معلمان و دانش آموزان به کار بسته است.

کرد افزود: همچنین همکاران ما در این اداره‌کل با شناسایی مسیرهای بحرانی از نظر بروز سوانح رانندگی، اقدامات ایمنی جهت ارتقای کیفی راه‌ها نظیر اصلاح آشکار سازی، حذف نقاط پر تصادف، بازگشایی و افزایش شعاع دید و نصب علائم ایمنی و خط کشی مسیرها را مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های ارتباطی با هدف فراهم‌ کردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده‌ای امسال در قالب ۷۵۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی محدوده زیر پوشش این اداره‌کل اجرایی شد.

کرد با بیان اینکه مطلوب‌ترین شرایط برای حمل و نقل جاده‌ای داشتن رویه آسفالت با کیفیت و مناسب همراه با نصب علائم ایمنی لازم است، اظهار کرد: ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی است که همچنان با قوت در این استان تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان توانست رتبه نخست طرح ارتقای کیفی رویه راه های شریانی کشور را از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار