نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

تهران(پانا)- نشست هم اندیشی دبیرخانه گروه آموزشی کشور با حضور محمد مصطفوی، معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و عزیزاله بابلی بهمئی، رییس اداره مشاوره شهر تهران در محل ساختمان اداره مشاوره شهر تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران

در این نشست مصطفوی انسجام فعالیت های استانی در حوزه مشاوره با کمک دبیرخانه کشوری و ارتباط با سرگروهها را از اهم فعالیت های دبیرخانه گروه آموزشی برشمرد و تأکید کرد اطلاع رسانی به موقع و سریع دبیرخانه به مشاوران مدرسه، پرنمودن فاصله بین مشاوران مدارس و ستادهای استانی از اهداف این دبیرخانه است. نیاز است دبیرخانه آنچه را که در کف مدرسه اتفاق می افتد را به صورت دقیق برنامه ریزی کند. از همین رو فیلم های آموزشی تهیه شده به صورت دوره ای و منظم تهیه شده و در اختیار مشاوران قرار می گیرد.

انتظار داریم به همت سرگروههای آموزشی و کارشناسان استان ها و مناطق ، مشاوران مدارس و مراکز مشاوره دانش آموزی راهنمایی و متقاعد شوند تا تمام فعالیت های خود را در بستر سامانه همگام و نماد انجام دهند و از شیوه های سنتی و گزارش های دستی و کاغذی فاصله بگیرند. مصطفوی در ادامه گفت: لازم است مشاوران ما مطابق قوانین و به صورت بخشنامه محور و دقیق گام بردارند. دبیرخانه نیز گام به گام آموزش را تدوین و از طریق سامانه محتوا را در اختیار مشاوران قرار می دهد. هدف از این کارگروه انسجام فعالیت های استانی برای شناخت بیشتر و بهتر پتانسیل های استانی شان است.

وی افزود: در حوزه ستادی تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین بود و با سرعت این موضوع پیگیری شد اما آسیب شناسی کار نشان می دهد ما از کف مدارس غفلت کردیم، درحالیکه باید آنها را با خود همراه می کردیم.

از دیگر نکات ضروری معرفی و به کارگیری سامانه های همگام و نماد می باشد که لازم است تمام فرایند شناسایی و ارجاع و درمان از این طریق انجام شود و مشاوران مدارس، دانش آموزان را از طریق سیستم به اعضای هسته و مرکز مشاوره استان ارجاع دهند و دیگر نیازی به پرکردن فرم محرمانه که در گذشته از این طریق ارجاع صورت می گرفت نیست.

همچنین بابلی ، به عنوان دبیر دبیرخانه کشوری با اشاره به هدف این نشست گفت: هدف اصلی ما آشنایی با دغدغه های مشاوران در کف مدرسه است و باید با نگاه آسیب شناسی مسایل را بررسی کنیم تا طرح های مان به خروجی بهتری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار