کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - ورود سامانه بارشی جدید به استان آذربایجان شرقی، موجب کاهش ۱۲ درجه‌ای دما و رگبار باران در این استان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در آذربایجان‌شرقی

به گزارش اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان این خبر گفت: فعالیت این سامانه از شب پنجشنبه شروع شده و تا شب دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد و وزش باد گاهی تا شدید و گرد و خاک در سطح استان دور از انتظار نیست.

به گفته امیدفر نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد همه نواحی استان و رگبار باران و غرش آذرخش نواحی شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی هشدار داد: احتمال سقوط اشیاء، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن شاخه‌های درختان، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست و به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره، درختان بلند و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: با توجه به رگبار باران در برخی نواحی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها فصلی وجود دارد، بنابراین مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار