مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

تمهید مقدمات و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از شهریور ماه ۹۹

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، بر تمهید مقدمات، ثبت نام به موقع دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از شهریور ۹۹ تاکید کر .

کد مطلب: ۱۰۹۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تمهید مقدمات و آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس از شهریور ماه ۹۹

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، روند برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم استان در خرداد ماه ۹۹ را مطلوب ارزیابی کرد.

وی گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده و گزارش‌های دریافتی، امتحانات بر اساس برنامه ابلاغی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به پیش بینی آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور و قبل از آن، بر ضرورت تمهید مقدمات و آمادگی برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم و انجام فعالیت های آموزشی در بستر شاد و حضوری، حجم فعالیت ها نسبت به سال گذشته بیشتر است و ساماندهی امور، نیاز به هماهنگی و تلاش بیشتر دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و تمهید مقدمات کامل برای بازگشایی مدارس تا اول شهریور تاکید و اظهار کرد: باید برای آغاز سال تحصیلی جدید از شهریور آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه به فرایند ثبت نام دانش آموزان نیز اشاره کرد و خواستار پوشش کامل دانش آموزان و انجام به موقع ثبت نام شد و از کلیه مدیران و عوامل و دست اندرکاران امر خواست با سعه صدر و تکریم مراجعین، کار ثبت‌نام را انجام و کلیه ضوابط و مقررات ابلاغی از جمله دستورالعمل اجرایی و شیوه نامه های مربوطه در دوره های تحصیلی رعایت شود.

قربانی ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی دانش آموزان را نیز برای سال تحصیلی جدید لازم دانست و با اشاره به عملکرد استان و میزان ثبت سفارش، خواستار جدیت و تلاش شهرستان ها و مناطق در این راستا شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به تصحیح اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، خواستار اهتمام مدیران مدارس و معلمان مربوطه برای تصحیح به موقع اوراق شد.

وی خواستار همکاری و همراهی شهرستان و مناطق در اجرای طرح آجر به آجر با نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان شد و گفت: این اتفاق مثبتی است که نیاز به مساعدت دارد.

قربانی خواستار پیگیری مسکن فرهنگیان و تلاش مدیران و روسای آموزش و پرورش در این خصوص شد و با اشاره به فعالیت های صورت گرفته و قول مساعد اداره کل راه و شهرسازی برای احداث یک هزار واحد مسکونی در اجرای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی، گفت: در صورت تحقق این امر و برنامه های پیش بینی شده از طریق خود آموزش و پرورش، نیاز بخش عمده ای از فرهنگیان فاقد مسکن مرتفع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود از اتصال مدارس استان به اینترنت با همکاری شرکت مخابرات تا پایان مرداد ماه ۹۹ خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه کلیه مدارس سطح شهر و روستا به سیستم اینترنت متصل خواهد شد و با عنایت به هماهنگی صورت گرفته در سطح استان، ضرورت دارد مدیران و روسای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز ضمن پیگیری، از طریق شرکت مخابرات مطالبه گری کنند.

وی هم چنین سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را اولویت اول دانست و با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، از بازدید تیم های نظارتی استان در این خصوص خبر داد و خواستار مدیریت ورود و خروج نیروها و ارباب رجوع به واحدهای اداری و آموزشی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار