ارتقا مستمر کیفیت آموزشی، مهمترین مسئله امروز است

زنجان(پانا) - همایش تجلیل از برترین های هنرجویی و هنرآموزی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان زنجان برگزار شد. در این همایش با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه و کار دانش وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل فنی و حرفه ای استان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان، معاون فرهنگی هنری ارشاد ، معاونین آموزشی مناطق و نواحی و برترین های هنر آموزی در سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا مستمر کیفیت آموزشی، مهمترین مسئله امروز است

سید مصطفی آذر کیش مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام، گفت: امروز از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان بسیار متاثر هستیم.

آذرکیش عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تربیت انسانی موحد، مؤمن، معتقد به معاد،آشنا با مسئولیت های خود در قبال خدا، خود و دیگران، صلح جو و ظلم ستیز مورد تاکید است که مصداق آن را در وجود سردار سلیمانی شاهد بودیم و باید تلاش کنیم تربیت یافتگانی با چنین ویژگی هایی داشته باشیم.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی اظهار کرد: مردم با بصیرت زنجان عشق به ائمه و امام حسین (ع) را سالیان سال در دل دارند و دری گرانبها از این عشق و ارادت تولید کرده اند.

او بیان کرد: مهم ترین مسئله ای که امروز پیگیر هستیم و علاقه مندیم با همکاری شما در استان به طور ویژه شکل بگیرد، ارتقا مستمر کیفیت آموزشی است.

آذرکیش اضافه کرد: کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است و همه برنامه هایی که به کیفیت بخشی کمک کند اجرا خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه و کاردانش وزارت تعامل بین بخش ها و حوزه های مختلف و مخاطب شناسی را از ضروریات برنامه کیفیت بخشی عنوان کرد.

او عنوان کرد: هنر آموزان و هنرجویان ضرورت دارد به طور مستمر دوره های دانش افزایی را طی کنند، چرا که یادگیری مادام العمر در تحولات جهان امروز یک نیاز ضروری است.

آذرکیش گفت: در سند معلم و مربی مترادف هستند و نقش معلم را که رسالت خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند را تقویت می کند.

او اضافه کرد: حساس سازی، آگاهی بخشی، نقش پذیری، درگیر کردن، نظارت و بازخورد را گام هایی عنوان کرد که می‌تواند مشارکت را تسهیل ببخشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکلات هنرستانها باید تبدیل به مسئله و برای حل آن نیز راهکار عملی ارائه شود.

آذر کیش سهم شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان زنجان را ٣٥/٧٧ درصد عنوان کرد و گفت: توقع بر این است که استان زنجان با ظرفیت هایی که دارد این عدد را ارتقا بخشد.

او در ادامه ارتقا دانش، مهارت و نگرش نیروی انسانی، تقویت بنیه علمی و عملی هنرجویان، توسعه اقدام پژوهی و بازنگری استاندارد ها را لازمه ارتقا مستمر کیفیت آموزش های مهارتی دانست.

آذرکیش در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان و تمامی همکاران حاضر، آینده را روشن توصیف کرد و گفت: امیدوارم در تحقق رسالت والای خود در گسترش نگرش مثبت و توسعه ظرفیت فکری سرمایه انسانی و ایجاد قلب های دلسوز برای ساختن جامعه متعالی موفق و پایدار باشید.

شایان ذکر است در این مراسم نماینده مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای استان به بیان چالشها و مطالبات این حوزه پرداخت و همچنین از برترین های هنرجویی و هنر آموزی استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار