سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی فقط در ایران وجود دارد

تهران (پانا) - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ماهشهر، گفت مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و این کار بزرگ و ارزشمند تنها در ایران قابل مشاهد ه است.

کد مطلب: ۱۳۲۶۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مردمی در مدرسه‌سازی فقط در ایران وجود دارد

حمیدرضا خان محمدی سرپرست این سازمان در مراسم بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ماهشهر در فرهنگسرای فردوسی این شهرستان با اشاره به اینکه باید در ماهشهر از ظرفیت هنرستان ها برای پرورش نیروی متخصص و مورد نیاز استفاده شود، بیان کرد: صنایع مستقر در این شهرستان چند واحد آموزشی را برای آموزش به دانش آموزان این منطقه پیشنهاد دادند که در حال تدوین کتاب این دروس هستیم.

وی ادامه داد: به همین منظور نیاز ویژه است که هنرستان‌های همجوار صنایع در این شهرستان برای پرورش نیروی با مهارت تربیت شود چرا اگر نیروی با مهارت را پرورش دهیم دیگر نیاز به تامین نیرو خارج از منطقه نخواهیم بود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: همیاری و مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و این کار بزرگ و ارزشمند را تنها در ایران شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد، گفت: ۹۰ درصد مدرسه‌سازی در خوزستان با کمک خیران انجام می‌شود که نشان از اعتماد این عزیزان به نظام است و این روزها که دشمنان به دنبال خدشه‌دار کردن نظام‌جمهوری اسلامی هستند خیران با کار خود این نشان اعتماد به نظام را به اهتزاز می گذارند.

خان‌محمدی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در امر آموزش و پرورش فضای فیزیکی است اظهار داشت: پیشران عدالت اجتماعی داشتن مدرسه و فضای آموزشی مناسب است، هر پروژه مدرسه سازی که در این شهرستان با تاخیر مواجه شود خیران کمک کنند و دولت هم حمایت می کند تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش همواره تاکید می کنند که صنایع فقط مدرسه را نسازند و رها کنند و لازم است در حل مشکلات مدرسه و دانش آموزان همچنان همیاری کنند، که نام این اقدام را "مدرسه یاری" می گذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار