آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

لزوم حضور معلمان در مدارس و ارائه آموزش براساس برنامه هفتگی و جدول زمان‌بندی

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش با اخباری مبتنی بر چگونگی بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس همراه بود که به گفته وزیر آموزش و پرورش حضور همکاران فرهنگی و دانش‌‌آموزان در مدارس اجباری است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این حضور از سوی وزارت بهداشت نیز رصد می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حضور معلمان در مدارس و ارائه آموزش براساس برنامه هفتگی و جدول زمان‌بندی

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش زمینه برای بازگشایی مدارس در ستاد کرونا و با ممیزی مدارس فراهم شده است چراکه به طور آزمایشی امتحانات دی‌ماه دانش‌آموزان حضوری برگزار شد و گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا وجود نداشت لذا وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده است مقدمات حضور دانش‌آموزان در کلاس درس فراهم شده و حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری است.

به گفته یوسف نوری اگر ظرفیت بازگشایی برای دانش‌آموزان وجود نداشته باشد، فضای جانبی مدارس و شهرداری‌ها وجود دارد. اگر ستاد کرونا اعلام کند که ظرفیت کلاس‌ها کم است و اگر با ظرفیت‌های بعدازظهر و سایر برنامه‌ها نتوان برنامه‌های آموزشی را اجرایی کرد، دانش‌آموزان مجازی آموزش می‌بینند.

آغاز به کار دوباره ستاد عتبات فرهنگیان و شروع سفرهای زیارتی، تاکید وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ورود مؤلفه‌های تربیتی مکتب «شهید سلیمانی» در کتب درسی، معرفی برگزیدگان دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار، برگزاری برنامه هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش با حضور وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش برای تجلیل از ۴ استان برگزیده در امر شوراهای آموزش و پرورش، بیانیه مجامع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، انتشار کتاب «سکانس 19»، فیلم‌شناخت نوزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی، انتصاب «محمود نقوی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و بازدید سرزده وزیر آموزش و پرورش از مدرسه‌ای در منطقه 7 تهران از جمله اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش‌رو برخی از اخبار مهم وزارت آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

96 هزار کودک ایرانی و اتباع در قالب طرح آموزش کودکان بی سواد، باسواد شدند؛ این مطلب را شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت.

وی پیرامون برنامه‌های این سازمان برای باسواد کردن کودکان کار، دامداران و عشایران توضیحاتی ارائه داد و گفت در قالب طرح آموزش کودکان بی سواد؛ 96 هزار کودک ایرانی و اتباع باسواد شدند.

محمدزاده همچنین خبر داد سوادآموزی بیش از 326 هزار تن از عشایر انجام شده است.

دانشگاه فرهنگیان 23 بهمن‌ بازگشایی می‌شود

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار امیدواری کرد با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این دانشگاه از ۲۳ بهمن بازگشایی شود.

وی همچنین از احتمال برگزاری دوره‌های تکمیلی کارورزی و جبرانی به صورت حضوری برای فارغ‌التحصیلان‌ نیز خبر داد.

برگزاری نهمین دوره «جشنواره همسرایان امور تربیتی»

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با اشاره به جزئیات برگزاری نهمین دوره جشنواره همسرایان امور تربیتی خبر داد همکاران مدارس غیردولتی (نیروهای حق­‌التدریسی و آزادی که فرایند جذب آن‌ها براساس ضوابط آموزش و پرورش انجام شده و تا پایان سال تحصیلی جاری در «مدارس» غیردولتی فعالیت دارند) نیز می‌توانند در گروه‌های کُر فرهنگیان و جشنواره همسرایان امور تربیتی شرکت کنند.

وی گفت: پایان تیرماه سال 1401 زمان برگزاری مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره کُرال فرهنگیان خواهد بود.

رمضانی همچنین به نواخته شدن زنگ انقلاب در یوم‌الله 12 بهمن‌ در مدارس سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: تبیین نقش فرهنگیان در پرورش و آشنایی جوانان و نوجوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی مدنظر است.

بخشنامه جدید آموزش و پرورش درباره برگزاری «حضوری» کلاس‌های درس

بر اساس این بخشنامه، لازم است مدیران، معاونان و تمامی همکاران، مطابق برنامه هفتگی خود در مدارس حضور یافته و آموزش و تدریس را از محیط کلاس و با استفاده از امکانات مدارس و رعایت جدول زمان بندی آموزش بر اساس برنامه درسی مصوب، ارائه کنند.

راه‌اندازی رشته «بیسبال 5» برای تقویت آمادگی جسمانی دانش‌آموزان

محمدعلی یزدی رئیس انجمن بیسبال ۵ مدارس کشور درباره جزئیات راه‌اندازی این رشته ورزشی در مدارس توضیحاتی ارائه داد.

وی همچنین گفت: دوره آموزش مربیگری در نیمه دوم بهمن، برای ۴۰ نفر از معلمان تربیت‌بدنی برگزار خواهد شد.

جزئیات جدید آزمون آموزش و پرورش برای استخدام 34 هزار نفر اعلام شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی امسال، ۳۴ هزار نفر در استان‌های مختلف کشور جذب خواهند شد، جزئیات جدیدی از این آزمون را اعلام کرد.

ناصر سلیمانزاده درباره برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با سازمان اداری و استخدامی انجام شد، اعلام کردند تا اواخر دی دفترچه آزمون را بارگذاری می‌کنند و امکان ثبت‌نام برای متقاضیان وجود دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال در شهرهای مختلف از جمله تهران استخدام نیرو داریم و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شهرستان‌های تهران به دلیل شدت نیاز موجود، سهمیه استخدام قابل توجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار