نماینده ایذه و باغملک در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

سومین گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت

تهران (پانا) - نماینده ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه کلیدی، مهم و مادر است تاکید کرد سومین گزینه پیشنهادی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت. جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته، مجلس را به این نتیجه رسانده است که باید به سومین گزینه رای مثبت داده شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
سومین گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه کلیدی، مهم و مادر است و لازم بود که نخستین وزارتخانه‌ای که وزیرش از مجلس رای اعتماد می‌گرفت و اجرای امور را شروع می‌کرد، وزارت آموزش و پرورش باشد اما متاسفانه به دلیل آنکه گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی این وزارتخانه مناسب نبوده و از بدنه آموزش و پرورش فاصله داشتند، مجلس به آنها رای اعتماد نداد. اگرچه دو گزینه پیشین نیز انسان‌هایی شریف، مومن و متعهد بودند اما مجلس به این نتیجه رسید که به دلیل عدم آشنایی با وزارت آموزش و پرورش مناسب این وزارتخانه نیستند.»

وی افزود: «سومین گزینه پیشنهادی از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت و جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته مجلس را به این نتیجه رسانده است که باید به سومین گزینه رای مثبت داده شود.»

ایزدپناه خاطرنشان کرد:‌ «یوسف نوری گزینه‌ای مناسب برای آموزش و پرورش است و سوابق خوبی هم دارد. او سال‌ها مدیرکل بوده است و مدیرکلی برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش را نیز در سوابق خود دارد که نشان می‌دهد گزینه پیشنهادی آشنایی کامل با این وزارتخانه دارد. بنابراین مجلس تصمیم دارد که به او رای دهد.»

وی گفت:‌ «مجلس هفته گذشته تعطیل بود و هنوز جلسه رودررو با وزیر پیشنهادی برگزار نشده و کمیسیون‌ها نیز جمع‌بندی نتایج را اعلام نکرده‌اند اما بررسی‌های انجام‌شده مثبت است و بنده خودم به دکتر نوری رای می‌دهم.»

ایزدپناه خاطرنشان کرد:‌ «روز شنبه تعدادی از کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها جلساتی به این منظور خواهند داشت و روز یکشنبه نیز جلسه رای اعتماد برگزار خواهد شد. کلیت موضوع این است که مجلس نگاه مثبتی به وزیر پیشنهادی دارد.»

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار