جزئیات تشکیل 5 کمیته مالی در شهرداری تهران

تهران (پانا) - ‌یک عضو شورای شهر تهران ازتشکیل 5 کمیته برای حل چالش های مالی وعمرانی شهر تهران خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تشکیل 5 کمیته مالی در شهرداری تهران

به گزارش اقتصاد نیوز، ناصر امانی در خصوص این که تا چه زمانی جلسات هم اندیشی به جای جلسه علنی برگزار می شود، گفت :‌ در جلسه‌ هم‌اندیشی برخی از اعضا نیز به ادامه دار بودن این روند معترض شدند؛مهدی چمران، رئیس شورا هم اعلام کرد که این جلسات موقت است و برای آن است که تیم جدید شهرداری تازه مستقر شده و برای هماهنگی یکی دو جلسه‌ای با شهردار و معاونانش صحبت کرده و پس از آنکه دستورجلسات غنی شود، دوباره صحن از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد :ما قصد نداشتیم در جلسات روز یکشنبه بدون آنکه دستورجلسه‌ قابل‌قبولی داشته باشیم، وقت‌کشی کرده و وقت خودمان و رسانه‌ها را بگیریم. خوشبختانه امروز کمیسیون‌ها اعلام کردند طرح‌ها و لوایحی برای ارائه در صحن دارند و از روز سه‌شنبه جلسات به روال عادی بازمی‌گردد.

امانی در پاسخ به این پرسش که در توییتی اعلام کردیم در جلسه‌ هم‌اندیشی از انتصاب مدیران از بدنه‌ی شهرداری تشکر کرده و در عین حال خواسته بودید مدیران کل و سازمان‌ها نیز از بدنه انتخاب شوند؛ زیرا هرگونه انتصاب در این سطوح از بیرون شهرداری سبب ایجاد سازمانی غیررسمی و کاهش سرمایه‌ِ‌ اجتماعی می‌شود. آیا شهردار قولی در این رابطه داد یا خیر، گفت: در هم‌اندیشی امروز درخصوص انتخاب شهرداران مناطق از بدنه و مدیران کل سازمان‌ها و شرکت‌ها مسائل را مطرح کردند که انتخاب مدیران بعد از معاونین از بدنه به نفع شهرداری است و ایشان هم گوش دادند. انشاء‌الله که عمل کنند. وظیفه‌ی ما تذکر است.

او در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص چالش‌های درآمدی شهرداری نیز توضیح داد: شهردار اعلام کرد پنج کمیته در این رابطه تشکیل شده؛ ازجمله کمیته‌ای متشکل از معاون اقتصادی، معاون برنامه‌ و بودجه و شخص شهردار که خود شهردار آن را مدیریت می‌کند. کمیته‌ دیگر خاص تعهدات سازمان‌ها و ارگان‌ها به شهرداری و بالعکس. کمیته‌ای برای شفاف‌سازی تعهدات سازمان‌ها و نهادهای مختلف و کمیته‌ای نیز برای پیگیری مطالبات شهرداری در سطح مناطق و در سطح کلان و همچنین کمیته‌ای برای پروژه‌های مشارکتی که مدت‌هاست محل اختلاف شدند که به نظر می‌آید با تشکیل این کمیته‌ها و شفاف‌سازی مطالبات شهرداری در بحث درآمدی توفیقاتی حاصل شود.

او در پاسخ به این پرسش که گفته بودید تا پایان مهرماه تکلیف انتصابات در شهرداری روشن می‌شود نیز گفت: در جلسه‌ امروز شهردار تهران اعلام کرد 100 نفر در کانون انتصابات ارزیابی شدند که 27 نفر به مرحله‌ قطعی رسیده و احکامشان در مرحله‌ صدور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار