کاظمی خبر داد

بازبینی کتب درسی متناسب با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

بهترین متغیر برای شکل‌گیری ایران قوی در پاسخ به پرسش مهر، متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد بهترین متغیر برای شکل‌گیری ایران قوی در پاسخ به پرسش مهر متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت است؛ آنچه کشور را در قبال طوفان حوادث عبور داده همین فرهنگ است.

کد مطلب: ۱۲۱۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بازبینی کتب درسی متناسب با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

علیرضا کاظمی در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد مبشر منطقه ۶ تهران ضمن ابراز خرسندی از اینکه در آغاز سال تحصیلی یک فعالیت ارزشمند انجام شده است اظهار کرد: اقدام فداکارانه و ایثارگرانه دانش‌آموز شهید علی لندی این روزها یاد شهیدان دانش‌آموز مانند شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی را در دل ما زنده کرد.

وی افزود: حضور بنیاد شهید در این برنامه فضای متفاوتی را رقم زد اولین دستگاهی که به رخدادی که در آموزش و پرورش واکنش نشان داد بنیاد شهید بود؛ این اقدام اعطای مدال افتخار شهادت برای شهید لندی بود. حضور قاضی زاده هاشمی در منزل علی لندی یک حرکت فرهنگی ارزشمند بود.

کاظمی گفت: یکی از مهم ترین ماموریت‌های تعلیم و تربیت انتقال ارزش‌ها، آداب و رسوم به نسل بعد است در بین این ماموریت‌ها آنچه در صدر است فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های انقلاب و دین و مکتب است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از دو منظر توجه به این موضوع مهم است؛ این ماموریت، تکلیف و وظیفه ماست و امروز زنگ ایثار و شهارت نماد یک حرکت بزرگ در آموزش و پرورش است ما با شهدا، امام شهدا و ولی خود امروز پیمان می‌بندیم تا در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی این موضوع را به عنوان بالاترین ماموریت خود تلقی کردند ظرفیت کتب درسی بی بدیل است بازبینی این موضوع در دستور کار خواهد بود و به جایگاه این حرکت در کتب درسی و فعالیت‌های فوق برنامه توجه می‌شود.

کاظمی ادامه داد: برگزاری جشنواره و یادواره‌ها در مدارس و اردوهای راهیان نور اهمیت دارد؛ بهترین متغیر برای شکل گیری ایران قوی در پاسخ به پرسش مهر متغیر نرم فرهنگ ایثار و شهادت است آنچه کشور را در قبال طوفان حوادث عبور داده همین فرهنگ است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: محوریت بنیاد شهید که متولی اصلی این بخش است، بازبینی می‌شود و فعالیت‌های اثربخشی تعریف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار