نوبخت خبر داد

بودجه یارانه نقدی سال آینده ۱۴۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه۹۸ در ۶ جلد صبح امروز به مجلس ارسال شده است، می‌گوید در لایحه پیشنهادی دولت، بودجه یارانه نقدی سال آینده ۱۴۲ هزارمیلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۸۷۶۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بودجه یارانه نقدی سال آینده ۱۴۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد شد

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با بیان اینکه لایحه در ۶ جلد تنظیم شده است، گفت: همراه با لایحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: همچنین دو جلد اهداف مبانی اقتصادی و اجتماعی همه دستگاه‌ها را تحت عنوان سند بنیادین لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم کرده‌ایم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه بودجه ۹۸، بودجه مبتنی بر عملکرد است، گفت: برای اینکه نمایندگان مطمئن شوند که بودجه مبتنی بر عملکرد است، در یک جلد مبانیِ قیمت تمام‌شده دستگاه‌ها را نیز به مجلس ارسال کردیم.

وی ادامه داد: به صورت شفاف یک کتاب در رابطه با طرح‌های عمرانی که قرار است واگذار شوند، تهیه کرده و به مجلس ارسال کرده‌ایم تا از رانت جلوگیری شود.

نوبخت با بیان اینکه تمامی دستگاه‌هایی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند را به مجلس معرفی کردیم، افزود: همچنین گزارشی تهیه کردیم مبنی بر اینکه غیر از یارانه نقدی که پرداخت می‌کنیم، چه میزان یارانه غیرمستقیم پرداخت می‌کنیم.

۱۴۲هزارمیلیارد تومان؛ بودجه یارانه نقدی

وی در خصوص بودجه یارانه نقدی برای سال آینده گفت: بودجه یارانه نقدی برای سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است.

۴۳۳ هزارمیلیاردتومان درآمد مالیات، حقوق گمرکی و سایر

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: ۴۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد بودجه ناشی از مالیات، حقوق گمرکی و سایر است، بنابراین برای پوشش هزینه ها مجبور به واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی هستیم که نفت و گاز از جمله دارایی های سرمایه ای است.

وی افزود: همچنین دارایی‌های مالی از جمله اوراق، سهام شرکت‌ها را نیز واگذار می‌کنیم.

۳۱.۹هزارمیلیاردتومان بازخرید اوراق مشارکت قبلی

نوبخت اظهار داشت: برای سال آینده ۳۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای خرید اوراقی که در سال‌های گذشته خریده و امسال باید بازپرداخت کنیم، هزینه خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه اوراقی که طی سال‌های گذشته خریدیم صرف طرح‌های عمرانی کردیم، گفت: امسال ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق فروختیم و سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومانش را می‌خریم.

وی با بیان اینکه یک ریال از خزانه پرداخت نمی‌شود مگر برای تخصیص، گفت: با توجه به اینکه انضباط مالی داریم، اوراقی که منتشر می‌کنیم را در زمان سررسیدشان پرداخت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار