شرایط ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور اعلام شد

تهران (پانا) - مدیر آموزش از راه دور شرایط ثبت‌نام در مدارس آموزش از راه دور را اعلام کرد که فراگیران برای حضور در این مدارس باید به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

کد مطلب: ۷۱۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

گودرز شاهمرادی در برنامه فرصت برابر شبکه آموزش درباره مدارس آموزش‌ از راه دور اظهار کرد: کشور ما به دلیل پهناوری و محدودیت منابع به روش‌هایی به جز روش‌ حضوری برای ارتقای پوشش تحصیلی نیاز دارد که با توجه به این موضوع از سال ۱۳۷۵طرح آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شعار آموزش از راه دور که «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» است ادامه داد: آموزش دانش آموزان لازم التعلیم و بزرگسالان در دستور کار مدارس آموزش از راه دور است.

فعالیت مدارس آموزش از راه دور در دوره متوسطه

مدیر مدارس آموزش از راه دور تصریح کرد: مدارس آموزش از راه دور برای متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود و به سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری است.

وی به مدل های آموزشی در این مدارس اشاره و تصریح کرد: سه مدل برای این مدرسه در نظر گرفته شده است که مدل اول مدل خودآموز است و فراگیر با کمترین حضور از مطالب بهره مند می شود مدل بعدی مدل دیداری و شنیداری است و روش سوم آموزش الکترونیکی است که تا سال های قبل برای مدارس خارج از کشور آن را داشتیم و امسال به شکل پایلوت در چند استان کشور از جمله البرز شروع شد همچنین در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هم این طرح الکترونیکی اجرا شد.

شاهمرادی به فرایند پذیرش در مدارس آموزش از راه دور هم اشاره کرد و گفت: ۱۶۱۵ واحد در ۶۰۴منطقه فعال داریم و فراگیران با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش نسبت به ثبت نام اقدام می کنند.

وی گفت: در شاخه کاردانش هم آموزش از راه دور فعالیت دارد به گونه ای که هنرآموز فقط دروس نظری را در مدرسه می‌گذارد.

مدیر آموزش از راه دور با اشاره به اینکه در این روش مدل آموزشی سالی واحدی است بیان کرد: فراگیر به تناسب توانایی و شرایط می تواند زمان آموزش را کم یا زیاد کند.

شاهمرادی عنوان کرد: هدف مدارس آموزش از راه دور برقراری عدالت آموزشی است و کاملا تحت نظارت آموزش و پرورش قرار دارد.

ماجرای مدرک فروشی و تاثیر آن بر مدارس آموزش از راه دور

مدیر آموزش از راه دور درباره وجود برخی تبلیغات مبنی بر فروش دیپلم و تبعات آن بر فعالیت مدارس آموزش از راه دور بیان کرد : یکی از دلایل تاخیر در پیشرفت آموزش از راه دور سوءتفاهم‌های این چنینی است در حالیکه این مدل آموزشی کاملا مطمئن است و با متخلفان فروش مدرک هم برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار