حاشیه‌های دومین حضور روحانی در میان اهالی رسانه؛ از چلوکباب در کاخ سفید تا همهمه‌ای که تذکر گرفت

تهران (پانا) – دومین نشست خبری روحانی بعد از ظهر امروز از ساعت 16 آغاز و پس از 100 دقیقه پایان یافت و 20 رسانه توانستند سوالشان را از روحانی بپرسند.

کد مطلب: ۷۱۰۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

این نشست خبری که امروز (17 بهمن ) برای دومین بار پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه در در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

نشست خبری از ساعت ۱۶ در حالی آغاز شد که اهالی رسانه از ساعت ۱۳ به منظور شرکت در این کنفرانس خبری در نهاد ریاست جمهوری حضور یافتند.

سید محمودی علوی وزیر اطلاعات، محمد واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری‌، حسام الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری‌، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران مسئول رسانه‌ها از شخصیت هایی بودند که در سالن شهید بهشتی میدان پاستور حضور داشتند.

اولین سوال از سوی خبرگزاری ایلنا در خصوص برخی نوسانات بازار ارز پرسیده شد که رئیس‌جمهوری با وجود اصرار خبرنگار مربوطه، نرخ ارز را کمتر از 4800 تومان می دانست .

خبرگزاری صدا و سیما هم به چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ایران داشت و بعد از آن نوبت به خبرگزاری مهر رسید که سوالش موجب واکنش جالب رئیس‌جمهوری شد.

در حالیکه خبرنگار مهر خطاب به روحانی سوال کرد آیا شما صدای اعتراضات مردم در مورد مشکلات اقتصادی را شنیده‌اید، روحانی خبرنگارمهر را در مورد نوع مطرح کردن سوال مورد خطاب قرار داد و گفت که من با ایننحوه پرسش مشکل دارم. او تصریح کرد که اگر بگوییم اعتراصات اخیر مردم فقط در زمینه اقتصادی بوده یعنی صدای مردم را نشنیده‌ایم مشکل مردم فقط مشکل اقتصادی نیست بلکه در زمینه‌های اجتماعی نیز مشکلاتی در کشور وجود دارد که بخشی از آنها مشکلات اقتصادی است.

در بخش دیگری از این نشست خبری خبرنگار روزنامه بانی فیلم از رئیس‌جمهوری سوال کرد که آیا بودجه وزارت ارشاد برای سال آینده صرف زیرساخت‌های فرهنگی خواهد شد و روحانی در قسمتی از پاسخ به او گفت: اگر از وزیر ارشاد بپرسید بودجه وزارت ارشاد کافی است می گوید کافی نیست اما آقای نوبخت می‌گوید این بودجه کافی است.

روحانی همچنین در مورد سوال دیگر بانی فیلم راجع به فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و اینکه آیا رئیس جمهوری توانسته است فیلمی را ببیند گفت: من علاقه دارم فیلم‌ها را ببینم اما متاسفانه فیلم‌های دهه فجر امسال را ندیده‌ام.

حاشیه دیگر نشست خبری امروز رئیس‌جمهوری، پاسخ وی به خبرنگار شبکه خبر بود که در مورد پیش‌بینی سخنگوی دولت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل از سوی دولت در سال ۹۷ بود و رئیس جمهوری با خنده گفت «خب بروید این‌ها را از خود اقای نوبخت بپرسید که چنین رقمی را اعلام کرده است.»

روحانی در مورد گره‌های اقتصادی آمریکا برای ایران هم توضیحاتی داد و در قسمتی از پاسخ در این باره به مهمانی ناهار رئیس جمهوری آمریکا برای اعضای شورای امنیت و نمایش قطعاتی از موشک‌های حمله یمن به عربستان که آمریکا مدعی شده به ایران تعلق دارد اشاره کرد و گفت: ما دیده بودیم برخی از کاندیدا ها در ایام انتخابات برای جمع کردن رأی به مردم چلو کباب می‌دهند اما برای اولین بار امسال رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید به سفرای کشورها در سازمان ملل متحد چلو کباب داد تا رأی آن‌ها را به رآی علیه ایران بکشاند و شکست مفتضحانه‌ای هم در این زمینه خورد .

رییس قوه مجریه در قسمت دیگری از کنفرانس خبری امروز خود در پاسخ به ایرنا راجع به تغییرات در فضای مجازی با خنده تاکید کرد که فضای مجازی را نمی توان محدود کرد و دوره اینکه فیلتر کنیم و دیش ها را از بالای پشت بام به پایین بیاندازیم گذشته است. البته روحانی بلافاصله بعد از صحبت خود در حالی که حاضران جلسه می‌خندیدند گفت منظورم دیش‌های ماهواره بود نه اینکه کسی را از پشت بام پایین بیاندازند.


وی در مورد حل مسائل مهم کشور همچون آلودگی هوا سخن گفت. روحانی گفت که تنها هنر ما در این زمینه تعطیل کردن مدارس است که اگر کمی آلوده بود پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها را تعطیل می‌کنیم و اگر این آلودگی بیشتر بود مدارس و دبیرستان‌ها و اگر بسیار زیاد بود ۲ روز تعطیل عمومی اعلام می‌کنیم.

در دقایق پایانی نشست خبری رئیس‌جمهوری نیز برخی از تصویر‌برداران همهمه ایجاد کردند که با تذکر مسئولان برگزاری همراه شد.

نشست خبری روحانی پس از ۱۰۰ دقیقه پایان یافت و ۲۰ رسانه توانستند سوالشان را از رئیس‌جمهوری بپرسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار