در صحن علنی مجلس اتفاق افتاد

بازگشت معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز به کمیسیون تلفیق

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با معافیت مدارس از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز مخالفت کردند و این بند از لایجه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

کد مطلب: ۷۰۹۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه شیفت بعد از ظهر بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 در جریان رسیدگی به بند الحاقی 3 ماده (ی) تبصره 6 لایحه بودجه 97 این مهم را تصویب نکردند.

این بند مقرر می‌دارد کلیه واحدهای آموزشی(مدارس) آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف هستند.

از آنجا که این بند خلاف برنامه ششم توسعه بود نیاز به دو سوم آراء نمایندگان داشت که از جمع 241 نفر حاضر در صحن علنی با رای موافق 149 نفر و مخالفت 54 تن تصویب نشد.

بدین ترتیب و با اتکا به خلاف برنامه توسعه بودن این بند الحاقی امکان طرح پیشنهاد اصلاحی در خصوص آن وجود نداشت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در همین خصوص متذکر شد: این بند الحاقی چون خلاف برنامه است امکان طرح پیشنهاد برای آن مطابق قوانین وجود ندارد و بند الحاقی باید به کمیسیون تلفیق بودجه ارجا داده شود.

بر همین اساس، ارجاع بند الحاقی 3 ماده (ی) تبصره 6 لایحه بودجه 97 به کمیسیون تلفیق بودجه به رای گذاشته شد که با موافقت 193 نفر ارجاع این بند الحاقی به کمیسیون تلفیق تصویب شد.

19 نفر با ارجاع این بند الحاقی به کمیسیون تلفیق مخالف بودند و تنی چند نیز خواستار حذف آن بودند که با توجه به اتفاقات رخ داده در صحن علنی مجلس و اصرار نمایندگان بر تحقق این بند پیشنهاد حذف مطرح نشد و بند نامبرده برای انجام اصلاحات و مستثنی کردن مدارس دولتی از غیردولتی راهی کمیسیون تلفیق بودجه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار