مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد:

امام جماعت زن برای مدارس دخترانه اصفهان

تهران (پانا) - مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: هم اکنون 400 مدرسه دخترانه در این استان برای برپایی نماز جماعت از امام جماعت خانم استفاده می کنند که این امکان با استفتاء از مراجع تقلید میسر شده است.

کد مطلب: ۷۰۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ' سیدمهدی ابطحی ' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از استفتاء از مراجع تقلید ایشان اجازه دادند که برای اقامه نماز جماعت در مدارس دخترانه از امام جماعت خانم دارای شرایط استفاده شود.

وی اظهارکرد: بانو مجتهده امین نیز در ماه رمضان در منزل خود برای بانوان نماز جماعت اقامه می‌ کرد و محارم اطراف خانه می ‌ایستادند تا نامحرمی صدای ایشان را نشنود، پس از نماز هم برای بانوان منبر می‌ رفتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان درباره هزینه ‌های حوزه‌ های علمیه گفت: بیشتر هزینه‌های حوزه های علمیه توسط مردم و خیران تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه تا سال 1390 از دولت بودجه ‌ای دریافت نمی‌ کردند اما از آن سال به بعد مقرر شد دولت نیز به حوزه ‌های علمیه کمک کند.

وی تصریح کرد: اما بودجه‌ ای که برای کل حوزه‌های علمیه خواهران و برادران کشور می‌دهند حتی به اندازه بودجه دانشگاه اصفهان نیست.
حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجع تقلید نیمی از سهم امام و یا یک سوم آن را برای حوزه‌ های علمیه اختصاص داده ‌اند، گفت: بیشتر هزینه ‌های حوزه علمیه با کمک مراجع تقلید، خیران و مردم تامین می شود و از دولت تنها کمک برای توسعه فضاهای آموزشی حوزه های علمیه طبق مصوبه مجلس کمک گرفته می‌ شود.

وی بااشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان حوزه‌ های علمیه خواهران از فردا (سه شنبه) به مدت 25 روز آغاز می‌ شود، گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت whc.ir و یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه خواهران برای سال تحصیلی 97- 98 ثبت‌نام کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: کسانی که تمایل دارند در سطح 2 تحصیل کنند، باید مدرک دیپلم و معدل بالای 12 و حداکثر سن 35 سال داشته باشند.

حجت الاسلام ابطحی افزود: این افراد می‌ توانند بدون آزمون ورودی و تنها با یک مصاحبه وارد حوزه ‌های علمیه شوند.

وی یادآور شد: اما برای سطح سه از فارغ‌ التحصیلان سطح 2 بدون شرط سنی ثبت‌ نام می ‌شود البته برای خواهرانی که می‌ خواهند غیرحضوری تحصیل کنند شرط معدل 17 نیز در نظر گرفته‌ شده است .

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: برای داوطلبان سطح چهار حوزه هم شرط سنی وجود ندارد اما از متقاضیان سطح سه و سطح چهار آزمون ورودی گرفته می‌شود که این آموزن نیمه اول سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابطحی افزود: ظرف 20 سال در استان اصفهان بیش از پنج هزار خواهر در 2 سطح حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل شده اند.
وی یادآور شد: اکنون در مدارس علمیه خواهران اصفهان بیش از هفت هزار نفر در حال تحصیل هستند که پس از فارغ ‌التحصیلی در آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه ‌ها و دیگر دستگاه های فرهنگی مشغول فعالیت می‌ شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان همچنین درباره ساماندهی بانوانی که به عنوان واعظ در جلسات فرهنگی مذهبی ویژه بانوان به بیان احکام و روضه ‌خوانی می پردازند گفت: از سازمان تبلیغات بصورت کتبی درخواست شده است که خانم ‌های جلسه‌ای را سازمان‌دهی کرده و آن‌ها را ضابطه‌مند کنند زیرا اگر اشتباهی مرتکب شوند به اسم ‌حوزه تمام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار