در گفت‌وگو با پانا تشریح شد

آخرین جزییات از احداث ساختمان جدید پلاسکو

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران آخرین جزییات از احداث ساختمان جدید پلاسکو را تشریح کرد.

کد مطلب: ۶۹۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدسالاری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان پلاسکو اظهارداشت: یکی از مطالبات جدی اعضای شورا، تعیین تکلیف ساختمان پلاسکو و وضعیت کسبه آن بوده که هنوز بعد از گذشت ماه‌ها از ریزش این ساختمان به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص جلسه شهردار تهران با رئیس بنیاد مستضعفان گفت: شهردار تهران در مدت کوتاهی از حضور خود در شهرداری با توجه به مجموعه جلساتی که در شورای شهر برگزار شده بود، جلسه‌ای را با ذی‌نفعان ساختمان پلاسکو از جمله رئیس سازمان بنیاد مستضعفان برگزار کرد. با توافقی که صورت گرفته قرار شد مجموعه ساختمان پلاسکو با زمینی که در مجاورت شرقی آن به مساحت 4600 متر قرار دارد، به صورت یک مجموعه جدید ساخته شود.

وی ادامه داد: رئیس بنیاد مستضعفان یکسری دغدغه درخصوص میزان بارگذاری ساختمان داشت که برطرف شده و مجوزهای اولیه از میراث فرهنگی گرفته شده است تا در نهایت ساختمانی با طراحی استاندارد احداث شود. قرار است ساختمانی فاخر مبتنی بر مطالبات افکار عمومی احداث شود که هم ایمن باشد و هم معماری و طراحی آن دارای استانداردهای لازم باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بنایی که در شمال ساختمان پلاسکو قرار دارد ،گفت: بنایی که در شمال این ساختمان وجود دارد تخریب نشده و قرار است این ساختمان به همین صورت باقی بماند و فقط مقاوم‌سازی‌های لازم برای ایجاد ایمنی در آن انجام شود.

سالاری در ادامه همچنین به وعده بنیاد مستضعفان برای احداث ساختمان جدید پلاسکو ظرف دو سال و نیم اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این قول عملیاتی شود و مانند مابقی قول‌های نهادهای دولتی نباشد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره افزایش طبقات ساختمان جدید پلاسکو نیز گفت: با توجه به اینکه زمینی در کنار ساختمان پلاسکو وجود دارد و به این ساختمان الحاق می‌شود و ساختمانی که قبلا وجود داشته جزو حقوق مکتسبه پلاسکو است تعداد طبقات کاهش نمی‌یابد ضمن اینکه هنوز تعداد طبقات ساختمان جدید مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان جدید پلاسکو مبتنی بر طرح تفصیلی شهر تهران صورت می‌گیرد، گفت: هر اقدامی که برای ساخت انجام می‌شود باید مبتنی بر طرح تفصیلی باشد و طبقات بیشتر از طرح تفصیلی نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار